Vet inte vilken demon som åter håller på att ta min kropp i besittning men jag går verkligen igång på gitarrer med dist igen. (hade en hårdrockperiod 1979 till 1990) Är den månne en 40-års kris?
Har hört ett fantastiskt band på Radio med namnet #8221;Gentlemans Pistols#8221;. En debutskiva är på G och jag har lagt den under bevakning på Cdon. Lyssna gärna på låter Widow maker på Myspace
Är det fler än jag som går igång på detta? Kanske jag kan få lite rekommendationer på liknande band? En fantastiskt bonus vore om det fanns sådan här musik på skiva med en inspelning som är låter ok på en bra hifianläggning också.
Men inget att gråta över. Själv har jag,inne på mitt 42:a levnadsår, börjat fylla samlingen med klassisk hårdrock. Till fruns stora förskräckelse och sonens gillande.
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Vinylium, hmmm, det visste jag inte. Måste åka dit och kika för framtida inköp. Denna gång är det dock försent, följande beställning är lagd.
The White Stripes - Icky Thump Joss Stone - Introducing Joss Stone Hans Theessink - Journey On Hans Theessink - Baby Wants to Boogie Eric Bibb - Painting Signs Eric Clapton - Me And Mr. Johnson Muddy Waters - King Bee Ben Harper and the Blind Boys of Alabama - There Will Be a Light