Borde inte det här ligga under butikshyllan Då du säljer en tjänst så skall du betala moms och inkomstskatt. Gör du inte det så jobbar du svart och då känns det inte rättvist att ha andra företag som prisreferens.
Eftersom Säljes/köpes/bytes inte är diskussions fora så skall man inte svara i en tråd på dessa fora utan använd PM funktionen om du vill svara eller ställa följdfrågor på en annons.
Hobby verksamhet behöver väl inte F skat för: trodde jag bar kunde hjälpa er mot en symbolisk ersättning. troligt vis avstår jag då min fritid för blygsamma 100 kr timmen. För det ska man väl inte behöva F-skatt. Vad jag vet är väl hobby inkomst under 6000 skatte fritt.
Blir det lönsamt då får jag väl skaffa mig f-skatt och höja priset till 300 kr timmen.
Annars får jag väl ta bort erbjudandet. Det kanske är det bästa. Då slipper vi diskussionen att näringsindikare förlorar sin inkomst. Men dessa riktar ju sig oftast till företag och inte privata personer
Ska man kräva F-skarrsedel om man anställer en barnvakt en kväll ? - Det är väl ung. samma kriterier det handlar om.