| Author |
Topic  |
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 15:08:17
|
Jag läste vid mitt "anslutande" till hififorum.nu i "policyn":
- - - - - - - - "Då och då träffas en del medlemmar på forumet vilket vi ivrigt förespråkar. Den man träffat och pratat med har man större förståelse och tolerans för. Något som kan vara bra när diskussionens vågor går höga." - - - - - - - -
Detta tycker jag låter kanonintressant, utvecklande och kul! Finns det ngn "klump" i Gbg med omnejd som man kan ansluta till? ...om man är välkommen?
\\K-man |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 15:37:25
|
Jag joinar gärna  |
 |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 16:15:07
|
Jag är oxå med. Trevligt med sammankomster där man dryftar om gemensamma intressen. Kanske man knäcker en skiva eller två. När jag är klar med mitt hif-rum, då kan vi nog ha en liten bjudning |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 20:09:16
|
Träff i Gbg, ja tack 
Vore mycket trevligt, hoppas jag i alla fall 
/Jonas |
 |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 23:01:31
|
Jag joinar garna!
//Bjorn |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22016 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 23:19:27
|
Ja men, det är redan ett litet konvent som vill träffas om man ser av ovanstående.
Var och när träffas vi då?
Mitt förslag: Om vi föranmäler oss hos någon av butikerna kanske vi kan få boka och lyssna på en juste anläggning för att sedan knata till ett av stadens fik och snacka lite?
Bra/dåligt?
Mvh & God Natt, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 23:22:14
|
Låter mycket bra Pac! Hur går det med monoblocken till bilen förresten?  |
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/12/10 : 04:14:14
|
Kul att man bor mitt i landet!!  |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/12/10 : 07:55:46
|
Östersund nin? Skojade bara. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2002/12/10 : 08:46:23
|
Ja, vi bildar en klump! Perfekt!
Stämma träff på ngn butik för lite örongodis och sedan vidare på fik för "utvärdering" låter helrätt! Är helpå!
Då handlar det väl bara om att hitta en tid som passsar....
\\K-man |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2002/12/17 : 23:43:14
|
Man kanske kan joina. bor åxå i götet.
Mikael |
www.selleri.de
|
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 07:14:22
|
Jag vill också vara med !!!!!!!
Vi hade en liten träff i våras i samband med en Quad demo på Radiolagret. Vi var på demon och tog en gemensam fika efteråt. Mycket trevligt var det. |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 09:04:16
|
Hur vore det med Hifi-stället och snyggingarna från Cairn tex?
/Jonas |
 |
|
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 10:44:33
|
Låter som en trevlig idé. Jag är gärna med God Jul!!! |
 |
|
|
Yve
Member

88 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 11:10:25
|
| Jag hänger också gärna med. |
MVH Yve
Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson |
 |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 11:27:57
|
Skall vi försöka i början av 2003 kanske? Vi får ta och prata med Anders på HiFi-stället. Jag skall dit idag och lyssna o "ögonshoppa" lite 
Mycket hifigodis till jul vill jag ha... |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 12:37:50
|
| Jag hänger gärna också med. |
 |
|
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 13:31:40
|
Me too! Bara tiden passar...
/P
|
 |
|
|
Karl Banan
Member

165 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 15:37:52
|
Låter mycket trevligt. Hur många kan vi trycka in i hans soffa?
/K |
...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please... |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2002/12/18 : 16:18:33
|
Vi får samsas i soffan! Jag kan tänka mig att dricka kaffe en stund då och då (alternerat med cola...) och lämna lite plats... ;-)
Jag är helpå!
Ngn som kan påta sig lite sammanhållning? Ngn som "känner" "Anders på Hifi-stället" som kan prata med honom?
Det lättaste är väl om ngn/några hjälps åt att få ihop detta? Jag kan tänka mig att vara med och "hålla i trådar" fast känner inte "Anders på..."
Jag föreslår redan nu Lördagen den 11-januari 2003... så har vi en datum i "närtid"...annars rinner det väl bara iväg?
\\K-man |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 10:39:47
|
Lördagen den 11 låter mycket bra tycker jag.
Jag känner inte Anders och han känner inte mig men det går väl att ordna...
Jag har ingen aning om hur han ställer sig till något sådant här men det borde väl inte vara några problem. Frågan är om han kanske vill att vi kommer tidigt alternativt sent på lördagen för att inte "skrämma bort" alla andra potentiella kunder.
Om det inte är någon annan som känner sig manad eller känner Anders lite så kan jag ta på mig att ringa och prata med honom. Mao kommer jag att få göra det 
Sedan är frågan vad för prylar vi vill lyssna på. Förslag? Jag som är kåt på Cairn skulle självklart gärna kolla in dem lite närmare men det behövs ju högtalare och kablar också 
/Jonas |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 12:25:16
|
Kungpingvin!
Det verkar som det får bli du och jag som drar detta ;-) Och det skall nog funka bra!
Vi bestämmer härmed att Lördagen den 11 Januari har vi (om vi får tillgång till ngn butik eller liknande)en träff i Gbg-området.
Kungpingvin, du har PM!
\\K-man |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 14:24:17
|
Nu har jag precis pratat med Anders på Hifi-stället.
En kort sammanfattning: Jonas - vi är några stycken som snackar massa hifi på nätet, hifi-forum heter det Anders - jaså, ett forum för fårskallar... Jonas - jo, hehe, mer eller mindre insnöat är det ju 
Han kom omedelbart med den fullt logiska invändningen att om det är ett gäng som kommer in här och inte har något direkt köpintresse utan bara vill ha lite skoj så går ju de andra kunderna före. Risken som han sade då är att det kan bli väldigt upphackat. Sedan var han inne på tiden, vi kanske inte kan sitta där halva dagen. Nu låter det ganska negativt men så var det inte riktigt. Jag poängterade att det är killar som faktiskt har det som stor hobby och lägger en hel pengar på det och tanken är inte att lyssna på det fetaste han har utan på lite mer konsumentvänlig nivå. Han sade också att han gärna skulle vilja ha ett finger med i spelet på vad för grejer vi skulle lyssna på vilket jag välkomnade. Sammantaget sade han att det säkerligen går att ordna och att vi skulle höras av någon vecka innan för att få reda ut begreppen lite mer.
Så mycket mer grönt ljus än så blir det inte från Anders, som ju har en liten kärv ton och riktigt torr humor. Jag tror att det kan bli roligt.
/Jonas |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
Topic  |
|