Jag ville bara höra om någon hört eller vet någon som har högtalare av detta märke. Jag har tyvärr aldrig hört dem. Men är väldigt intresserad av dem. Finns det någon svensk säljare för dem ??
Unbeliever hade ett par innan o det vart bra drag i dom ! Och dom låter verkligen INTE som dom ser ut Jag vet inte om vi har nån handlare i Swedala faktiskt o jag är inte säker på om nån på forumet har Advantgarde hemma.
Oj Dom har en skyhög känslighet som ger ett härligt klipp i musiken. Tillsammans med aktiva basar så är det verkligen fullregister. Tonalt är dom ganska mjuka med ett varmt mellanreg.
Kolla med Unbeliever för han kan dom liiite bättre än vad jag kan Jag har för mig att dom kan vara petiga på placering med
Jag har hört dom och de har både goda och mindre goda sidor. Basen är härligt och kan justeras på flera sätt vilket gör att det går att få till mäktigt djup bas i rummet. Mellanregistret blev jag inte kompis med men det kanske är fel på mig. Vad vet jag?
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Har vart där. Thomas är en trevlig kille att snacka hifi o musik med. Finns mycket plattor med väldjud hos honom. AA trattarna stod kvar för några veckor sedan. Har tyvärr hoppat över att lyssna på dem. Stället är värt ett besök. Trevligt konditori i närheten
Det låter ju bra. Jaf meilade Thomas och frågade. Dem var tyvärr sönder. Han hade dratt på kite för högt en kväll så ett slutsteg och en bas hade gett sig. Men de är på lagning. Åker nog dit senare i höst. Någon som lyssnat på andra horn som låter bra, och är billiager
Har lyssnat på en del horn. Jag har också lyssnat på Trio Classico. Tycker inte att dom låter särskilt bra och då gillar jag ändå horn. Misstänker att det är lite väl långa halsar som gör att ljudet låter lite presssat.