Säljer mina Oris Reference Basic 200 till förmån för mindre högtalare som är lättare att möblera med. Var på väg att sälja i höstas men fick hjälp att övertala mig själv att behålla dem.
Ljudmässigt är Orishornen det bästa jag haft med råge. Extremt dynamiska och instrument låter som RIKTIGA instrument.
Det rör sig om ett par tractrix-horn med AER MD2 bredbandare och tillhörande baskabinett med ett par 15" BD15 element. Känsligheten är 104 dB på hornen och 99 dB på basarna. I baslådorna finns ett par inbyggda förstärkare. Hornen spelar odelat från 20 kHz och nedåt där basarna går in vid 200 Hz. -3 dB ligger vi 29 Hz och de når ner till 20 Hz med tydlighet och pondus. Högtalarna drivs med lätthet av 1-2 W.
Pris 38 000 kr. Rimliga bud beaktas. De kostade 80 000 kr nya.SÅLDA till en snickare i Köpenhamn
Jag levererar inom rimligt avstånd från Malmö. Köparen får bidra med bensinpengar . Hämtning hos mig rekommenderas.
Gå in på www.bd-design.nl och vidare till "showroom" för omdömen från ägare till Orishorn.