Först intrycket jag fick var att den var rätt träffsäker och att den hade sina poänger...(eftersom jag själv är rätt kluven till det här med Kent..) men vi närmare reflektion så tycker jag nog att det inte är särskilt lämpligt för en recensent att sätta sig på så höga hästar och distansera sig mot en så pass stor grupp (betydande del av svenska folket) som de som köper kent-skivor... det är en sak att raljera över musik och kritisera artisten/verket - men att ställa sig som förmer än så många människor vars enda "brott" är att tycka om sin musik - det är lite magstarkt, vad tycker ni?...
Kanske off-topic men det finns ju en Kent-koppling...
tyckte den var rätt rolig. Gillar "Kent" i vanliga fall men nya plattan är fortfarande sådär.
Varför ska man inte kunna få dissa en grupp människor bara för att de i det här fallet råkar vara många? Känns som många bara har köpt plattan för att det är "Kent", mjo jag tillhör den skaran också. De flesta av mina polare som har hängt med "Kent" från början har även de köpt plattan men ingen av dem hyllar den utan de tycker snarae att den är deras sämsta platta hittils.
Köpte skivan bara för att den skall vara så bra. Har hittils inte orkat lyssna igenom hela skivan. Ett par låtar så åker den ur spelaren. Ännu en skiva som kommer att stå och samla damm i skivhyllan.
Köpte först och främst en signerad limited edition-cd, och signerad vanlig cd när dom var på pet sounds. Sedan hade jag även beställt LP'n, och jag ångrar inte något av köpen! Skivan är verkligen klockren. Lite svårsmält i början, men nu är den verkligen underbar. Kan tillägga att jag även var på konserten på Annexet, gosh! Kent <3