HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kopieringsskydd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/10/28 :  07:38:27  Show Profile Send malte a Private Message
Hej.
Detta har väl diskuterats tidigare men jag hittar inget i historiken.
Finns det något bra program att ladda ner där man kan ta bort kopieringsskyddet från cd skivor man köpt med detta jävulskap på.
Dom svenska näthandlarna uppger ju om skivorna är skyddade men tyvärr inte Amazon.com.Jag fick hem en cd därifrån i veckan och blev så besviken eftersom min cd spelare inte accepterar copyskydd.Det blir helt olyssningsbart (drop outs)hela tiden.
MVH
Malte

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/10/28 :  07:55:16  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ta bort? Nä, det kan du inte göra. Skivan är pressad och klar. Det du kan göra är att maila skivbolaget och klaga. Många skivbolag erbjuder att byta ut den kopieringsskyddade skivan mot en dito som är fri från eländet, bara man frågar.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/10/28 :  09:02:07  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Trist lösning kan vara att rippa/kopiera CD-d med något program, tex Nero och använda sig av kopian.

(Här har man köpt skivan lagligt och tvingas kopiera den likväl för att kunna lyssna,. SKIVBOLAGSIDIOTOS, vi skall giva er på moppo!!!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:50:49  Show Profile Send Amatören a Private Message
Detta har väl varit uppe innan men prova EAC:
http://www.exactaudiocopy.de/en/index.php/resources/download/
Gratis och bra program som plockar bort kopieringsskyddet

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000