HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Poul Potts - One Chance
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/09 :  09:55:21  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kommer ni ihåg Paul Potts, killen som kom till BGT ( Britain Got Talent) och sopade hem hela tävlingen genom att sjunga opera. Nu visade det sig att han inte riktigt var så grön som det först verkade men ändå, killen kunde ju sjunga.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61635


I juli så släpptes så skivan och den har legat etta på flera olika listor och häromveckan slog jag till på ett ex.



Innehållet är en blandning av operasekvenser, musikalstycken, samt några tolkningar. Ljudmässigt håller skivan från Sony BMG bra kvalitet och inte speciellt överstyrd i nivåerna.

Nessum Dorma, som var paradnumret i BGT, och även Con te Partirò gör mig lite besviken, nerven och dynamiken vill inte infinna sig riktigt. Däremot är Caruso och Music of the Night riktiga höjdare och särskilt Cavatina, ger mig ståpäls i nacken gång på gång. Han gör också en variant på R.E.M.#8217;s hitlåt Everybody Hurts och den är spännande, jag kan dock konstatera att jag fortfarande tycker R.E.M.s version är bättre.

En mycket trevlig skiva, frun gillar den och Paul gör definitivt inte bort sig men jag tycker han känns lite tunn stundtals. Hans vibrato kan tyvärr bli lite jobbigt i vissa partier. Nu ska inte detta tolkas som jag tycker han är kass, men det finns utrymme för att bli ännu bättre och då#8230;.ujuj ( Som rubriken var i tråden).

Det är en julversion på gång av One Chance och det gäller ju att rida på framgångsvågen för just nu tror jag många köper tack vare Askungekänslan. Jag tror defintivt att det kommer andra uppföljare. Då får vi se om han lyckats lyfta sig, vilket jag hoppas. Det blir också konserter i Stockholm, Göteborg och Malmö i maj nästa år, så då kanske det byggs vidare.

Detta är vad jag tycker, vad tycker ni?

edit: bildlänk

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2007/11/12 17:24:34

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/09 :  11:50:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ska inhandla skivan i dag, till Svärfar.
Julskivan känns däremot som givet köp för såna entusiaster

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2007/11/09 :  12:41:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det finns ju annars skivor med riktiga opera-sångare.
Om några år har man glömt bort varför killen kom fram och då framstår han bara som en usel operasångare och skivan kommer nog bara samla damm på hyllan.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2007/11/09 :  12:47:25  Show Profile Send MartinN a Private Message
Ack ja, men låt folk köpa sina skivor. Jag har
mycket (?) sådana skivor i min samling som endel
skulle klassificera som enstjärninga eller
allra högst tvåstjärniga, alltså inte värda
att finnas i samligen annat än hos ett 'verkligt'
fan.

Martin
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/11/12 :  10:43:58  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
För att vara en fd mobiltelefon försäljare så sjunger han riktigt hygglo, men till dom riktigt stora pojkarna har han en bra bit kvar....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/11/14 :  09:44:25  Show Profile Send poppen a Private Message
Han kan ju bli rocksångare. Em missluckad Opera sånhre johny Mathis gick över till att bli easy listening sångare på 50 -talet. han var en av de 3 största LP skivor artisterna i slutet av 50 -talet. De andra var Snatra och Elvis. Med tiden avtog så slutade han sjunga med magstöd och mer ifrån halsen och blev easy listening soul sångare. DEt mesta blev smör men I coming home inspelad i Philadephia som Thom Bell proddade blev faktiskt godkänd.
Så Varför inte Mr Potts börja sjung schlager någon opera sångare blir du inte för en du utbildar dig på Musik högskola. Då kanske du får sjunga i kören men även det kan vara ett givande arbete. Bättre än att sälja telefoner.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000