Året går mot sitt slut och det kanske är dags att utse årets bästa skivsläpp. En topp 3 lista är ju det vanligaste i dessa sammanhang så jag kör på den linjen. Dels för att det är enkelt, samt att det i mitt tycke inte utkommit så många fler bra skivor i år.
1:a plats går till Roger Karlsson och hans platta #8221;Brev från Ågesta#8221;. Mannen som varit professionell musiker sedan tidigt 90-tal med bland annat bandet Tuk Tuk Rally, men ändå är helt okänd för den stora massan. Pop-rock på svenska som håller betydligt högre klass både musik & textmässigt än ALLA andra i dagsläget. Skivan som släpptes förra året med titeln #8221;Indiansommar#8221; var även den med på min lista 2006. Dessutom rätt bra ljudkvalitet på båda skivorna trots (eller kanske tack vare!?!) lågbudgetproduktioner.
2:a platsen går till Nikki Sixx#8217;s soloprojekt Sixx AM. Basisten/låtskrivaren är ju mest känd för sin tid i Mötley Crue samt nästan lika känd för sitt drogmissbruk. Denna platta behandlar just det senare och har titeln #8221;Heroin Diaries#8221;. Hårdrock med lite mer finess än Mötley Crue och duktiga musiker & sångare. Har önskat mig boken med samma namn i julklapp och hoppas Tomten vet att jag varit snäll under det gångna året. Bra ljud på denna också.
3:e platsen går till en annan hårdrock legend från 80-talet. WASP med Blackie Lawless i spetsen är tillbaka med besked i och med plattan #8221;Dominator#8221;. Av alla närmare 20 plattor med bandet så rankar jag denna som en dom 3-4 bästa. Inte så mycket HiFi men ett jäkla ös.
God Jul & Gott Nytt år på Er.
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Enligt mig har det kommit massor av bra skivor i år, se min lista i tråden ovan.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/