HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Carola -Jul i Betlehem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/13 :  18:23:40  Show Profile Send Björn N a Private Message

Jag kopte skivan redan forra julen, men nu ar det jul igen och dags at plocka fram det som borde kunna bli Hifi-nissarnas julskiva no.1 ...

De flesta riktigt klassiska julsangerna finns med, musiken ar enormt bra och inspelningen haller toppklass! Har for mig att det ar MNW som har producerat den.

musik: 5
Ljud: 5

Spring o kop!

Optimist. punkt slut.

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/12/13 :  19:54:00  Show Profile Send n/a a Private Message
Dessutom är det ju en "HDCD" och det höjer ljudet enormt i min NAD C541i. En fin produktion
med härlig ljudbild (men på ett par av låtarna överstyr musiken tillfälligt något). Även TV-sändningen höll hög klass ljudmässigt.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Hadoque
Starting Member

32 Posts

Posted - 2002/12/16 :  17:07:00  Show Profile Send Hadoque a Private Message

Håller med er ! Det är ett makalöst ljud de har fått fram i denna skiva. Det går t.o.m. att höra efterklangen från Bethlehemskyrkan i Carolas röst.

Skivan har jag använt många gånger som referens för ny utrustning. En liten egenhet kommer på spår nr2 'O Betlehem, du lilla stad', där HDCD-signalen endast kommer när kören kickar in !!??

Ska de vara på det här viset..........

Bomber och granater!!
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/12/17 :  09:33:59  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Kan tipsa om "Oslo Gospel Choir":s nya julskiva, musiken är lite i samma stil, hög stämningsfaktor och eftersom det är norrmän som spelat in Carolas skiva - vad jag vet - så tycker i alla fall jag att ljudet på denna skiva är väl så bra, dock utan att vara HDCD...

/P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000