Jag kopte skivan redan forra julen, men nu ar det jul igen och dags at plocka fram det som borde kunna bli Hifi-nissarnas julskiva no.1 ...
De flesta riktigt klassiska julsangerna finns med, musiken ar enormt bra och inspelningen haller toppklass! Har for mig att det ar MNW som har producerat den.
Dessutom är det ju en "HDCD" och det höjer ljudet enormt i min NAD C541i. En fin produktion med härlig ljudbild (men på ett par av låtarna överstyr musiken tillfälligt något). Även TV-sändningen höll hög klass ljudmässigt.
Håller med er ! Det är ett makalöst ljud de har fått fram i denna skiva. Det går t.o.m. att höra efterklangen från Bethlehemskyrkan i Carolas röst.
Skivan har jag använt många gånger som referens för ny utrustning. En liten egenhet kommer på spår nr2 'O Betlehem, du lilla stad', där HDCD-signalen endast kommer när kören kickar in !!??
Kan tipsa om "Oslo Gospel Choir":s nya julskiva, musiken är lite i samma stil, hög stämningsfaktor och eftersom det är norrmän som spelat in Carolas skiva - vad jag vet - så tycker i alla fall jag att ljudet på denna skiva är väl så bra, dock utan att vara HDCD...