| Author |
Topic  |
|
|
ewilCooper
Starting Member
12 Posts |
Posted - 2002/12/12 : 20:32:11
|
har någon hört within temptation? det är ett helt suveränt holländskt metalband som inte någon verkar känna till, vilket är ett mysterium... |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2002/12/15 : 13:22:02
|
nix, inte bortglömmt... jag några skivor. ett mycket trevligt band, framförallt sångerskan som har en ruskigt röst... |
 |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2002/12/16 : 09:48:01
|
Håller med när det gäller Mother Earth skivan som är otroligt bra men de tidigare är jag inte så förtjust i. Mother Earth kommer att starta en lavin för dem, den har sån kraft och originalitet. Hoppas de klarar den svåra uppföljaren.
Vill köpa deras nya live DVD men har inte hittat den någonstans. Nån som vet?
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2002/12/16 : 23:32:51
|
| Hur skulle ni vilja jämföra detta intressanta band med övriga storheter i genren, som The Gathering och Theater of Tragedy? Tyngd, musikalitet, teatraliskt anslag, "pretto"-faktor (läs översvulstigt och sliskigt), sång, ljudkvalitet, dubbeltramps-index mm ? |
 |
|
|
ewilCooper
Starting Member
12 Posts |
Posted - 2002/12/17 : 00:20:40
|
kul att höra att det iaf finns några som lyssnar på dom. men deras storhet til trots så verkar det ju som att dom inte är särskilt kända direkt, är det nån som vet vad det kan bero på?
|
 |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2002/12/17 : 00:35:40
|
| joo, mother earth är helt klart den bästa skivan dom har gjort...och då framförallt låten Ice queen. |
 |
 |
|
| |
Topic  |
|