HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 DIY-Förförstärkare, 8 kanaler med PGA4311
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2008/01/13 :  03:59:35  Show Profile Send PelleW a Private Message
Tänkte kolla om det finns något intresse för en halvfärdig förstärkare baserad på 2 stycken PGA4311 (http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pga4311.pdf) som tillsammans ger möjlighet att dämpa/förstärka 8 kanaler.

Nätdelen har separat matningsspänning till processorn (ATMega128) och reglerad +-5 volt till PGA4311:orna. Regleringen för matningen till PGA4311 är en kopia på LCAudio:s Low Noise DC Regulator (http://www.lcaudio.com/index.php?page=318).

Förförstärkaren har totalt 10 ingångar varav 2 växlas emellan med ett relä, vilket gör att man kan t.ex. ha inkopplat en sterokälla och en 7.1-källa.

Den är helt utan låda och koden är fungerande men inte klar, så C-programmeringskunskaper krävs om man vill kunna lägga till mer finesser. Just nu fungerar det att byta ingång och höja och sänka volymen på alla ingångar samtidigt, samt lite statusvisning på displayen. Jag har dock lött ihop ett nytt kort åt mig själv som jag kommer att färdigställa koden till om någon en potentiell köpare behöver hjälp.

Kortet är bestyckat med två stycken rotationspulsgivare med knappfunktion och även en IR-mottagare.

Kretskortet mäter 160 x 100 mm och PLED-displayen följer med, 2x16 tecken.

Prisförslag: 1200:-, BVSA.

Hör av er om ni vill ha mer information.

-Pelle, 070 - 339 83 56

Edited by - PelleW on 2008/01/13 04:00:09
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000