Söker med lykta en passande förstärkare till mina Klipsch RF-3. Håller på att läsa ihjäl mig själv med recensioner och annat och märkte otroligt många härliga recensioner om Herbeth Super HL5 och Amphion Xenon. Syndiga tankar dyker upp om en hel uppgradering. Trodde att med Klipschen blir det till pensioneringen men tydligen... blir det inte så. Vàd kan ni berätta om Harbeth, må¨ste de köras med rör ? samma fråga gäller Amphion. Tack för ert tålamod med mig. Har en känsla att uppgraderingen liknar en lösning på en svår Soduko
Om Amphion inte är en snäll last så skulle i varje fall inte jag rekommendera den att drivas med rör.
Men om du vill åt det varma ljudet som man ofta uppnår från just rörkonstruktioner så skulle ett bättre val som jag ser det kunna vara en MosFETkonstruktion.
Men som flera här på forumet känner till så tycker jag ju inte om rörljudet något särskilt så det bör ju läsas i ljuset av detta. MvhKristofer
Det finns artiklar i ämnet här på forumet som är värda att läsa
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Harbeth Compaqt 7 så klart. Den är väldigt lik den större brorsan.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.