Author |
Topic  |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2008/02/28 : 11:35:46
|
Hittade lite reklamfilmer för EOS 400D på youtube som är lite "dokumentära". Inte för att Canon är så bra men det är väldigt inspirerande filmer för mig själv att se hur en duktig fotograf jobbar och tänker (förutom att han väljer förinställda program ) ute i fält.
Sen är det ju roliga motiv och miljöer i åtminstone de två filmer jag hittils sett: http://www.youtube.com/watch?v=A4SDeCVd7bI&feature=related (fiskefoto)
http://www.youtube.com/watch?v=8k0AmrBJBCk&feature=related (falkonering)
sök själva, det finns flera... Tyckte de var väldigt roliga att se och klart inspirerande. |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2008/02/28 : 22:42:46
|
Äh, det var bara jag som satt hemma sjuk och var sugen på att ut och plåta. Då tyckte jag de här var jäkligt frestande. |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2008/02/29 : 13:00:45
|
Väckte gamla minnen när jag såg snubben köra riktig bil.
Jag själv har bott ett helt år med min Defender och hann med 60 nationalparker och några tusen Velvia dior i 6x8 format 
Min fantastiska trotjänare gick under benämningen SNIGELN". Långsam, huset på taket och tog sig uppför eller nerför vilka branter som helst. Saknar henne djupt. Köpte henne sprillandes ny och körde 13000mil - felfritt! Enda fordonet i mitt liv som jag ångrar jag sålde.
Så här såg det ofta ut....
 |
Artphotography |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2008/02/29 : 13:17:18
|
Ja, får man fota så där varierat och roligt och köra omkring i terrängbilar så kunde jag också tänka mig att utbilda mig till fotograf. Fotograf på dagstidning, nja jag vet inte? Det kanske också är roligt? |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2008/02/29 : 15:34:18
|
quote: Fotograf på dagstidning
I wouldn't last a single day....
|
Artphotography |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2008/02/29 : 17:27:44
|
Dan:  edit: Imponerande med din bil förresten. Var fotade du i så många parker - Afrika?
|
Edited by - Roq on 2008/02/29 19:59:45 |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2008/02/29 : 20:54:04
|
Bilen var inget annat än fantastisk! Men, givetvis måste man både veta vad det är och gilla läget. Det är inte direkt tyst när man kör. I 110 för man höja rösten en hel del för att prata med passageraren. Den går knappast mjukt. Man får ha lång ansats för att komma ut på trafikerad väg, tror stillastående till 100 är nånstans på 25 sekunder dvs lastbilsklass.
Men jag bara formligen älskar dess bruksinställning och terrängegenskaper. Där finns förmodligen inte en enda designad del, alla bultar och muttrar är synliga och därmed en dröm att bygga på alternativt laga. Terrängegenskaperna är "outstanding", jag körde "riktig" terrängkörning och har varit med många gånger professionella 4x4 förare på grymma sträckor i bergslandskap. Adrenalinkick utan dess like. Bilen väger 2.6 ton utrustad och att köra den i branta backar upp och ner är svettigt många gånger. Har jag kört fast? Jo, mer än en gång....gräva, sandplattor, hijack, handvinschar och elvinschar har använts och även om man är helt slut efteråt så är det ett leende på läpparna som man fortsätter.
Det finns otroligt många nationalparker i Spanien, hundratals faktiskt. Bara i Andalusien finns 67 stycken. Jag ska vid tillfälle göra sporadiska besök igen, men på samma sätt som då blir det nog aldrig.....
Hur är det möjligt att man får en sådan svår hjärnkollaps att man säljer sin ögonsten tror jag måste söka för det.... |
Artphotography |
 |
|
|
Topic  |
|