Author |
Topic  |
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 12:11:17
|
Spännande, verkar vara tre stall som kommer att tampas i Australien. Räikonen hade otur (för vilken gång i ordningen) bilen kom inte in i depå i första ronden. Han får starta från ruta 16.
Hamilton i pole, Kubica i en BMW 2:a, Kovalainen Mclaren 3:a, Massa 4:a och Heidfeld BMW 5:a.
Det sklijer en halv sekund mellan plats ett och fem, hur tight som helst.
I natt 05.15 på TV6 kan man följa tävlingen live. |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
|
nahoj
Member

1542 Posts |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 13:30:49
|
Suuuuper 
Någon här som skall till Anderstorp 6-7-8 Juni för Ronnie Peterson Historic Grand Prix? 
Kommer Ni så ses vi kanske
http://shop.anderstorpraceway.com/svenska/category.asp?catid=104
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 14:00:54
|
Tvinga upp pappor så här i ottan tycker jag är ett otyg Ahh det får man väl tåla.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Brus91
Member

71 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 15:54:40
|
Vem vinner totalt i år då? Jag satsade (lite dumt kanske , jag var trött) på att Ferrari tar konstruktörspriset, men Hamilton vinner förardelen, kommer antagligen att ångra mig om ett par lopp |
/Martin |
 |
|
aleks
Member

79 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 16:13:00
|
Räikkönen och Ferrari vinner i år igen. :) |
Airport Express - Dared MP-6 - Amphion Helium 510 |
 |
|
garmen
Member

757 Posts |
|
masur
Member

159 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 19:01:20
|
Kul att F1 startar på nytt men tveksamt om jag orkar upp till 05.15 |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 19:27:51
|
Jag jobbar i natt så det får bli reprisen hemma i soffan i morgon quote: Kanal 6. 13:50 Formel 1
Det gäller bara att vara som minst två apor tills dess
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 20:33:54
|
Väntar med mina tipps till en bit in i säsongen, men allt annat än Räikkönen eller Hamilton som vinner förartiteln skulle vara en sensation. |
 |
|
nl
Member

324 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 21:11:14
|
quote: allt annat än Räikkönen eller Hamilton som vinner förartiteln skulle vara en sensation
Nja, Massa eller Alonso tycker jag ska räknas med så här tidigt fast jag håller ju på Räkan i år |
 |
|
Brus91
Member

71 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 21:26:10
|
men det vore roligt om Heikki Kovalainen skulle ta hem det  |
/Martin |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 21:49:56
|
Korvem är bra
M |
Mr 500! |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 21:51:20
|
Alonso med Renault är efter dom andra (Ferrari, McLaren-Mercedes kanske till och med BMW) med utvecklingen av bilen, dom kommer att vara uppe och slås med topp teamen men tidigast mitten eller slutet på säsongen (min personliga åsikt). Kvalet i natt var en alltför tydlig indikation på detta, Alonso på 12 plats och hans teamkompis på 21, inte direkt lovande om man tänker sig att vara med att slås om titeln. Annars tycker jag om Alonso som förare.
När det gäller Massa så är han i samma skara som Barrichello, har inte rätta vinnar skallen. Barrichello fick chansen ett år att vinna titlen i Ferrari när Schumacher var borta, den chansen tog han inte trotts bra förutsättningar och att han var förstaförare i teamet. Samma gäller för Massa kör bra i en bra bil men när det gäller att göra en godkänd insatts med en dålig bil så är han helt värdelös. För alla team går det upp och ner under en säsong, som förare gäller det att hantera nedgångarna på ett bra sätt. Om man tittar på många av förarna som har vunnit förarmästerskapet så är det en av deras stora styrka, att kunna göra en hyfsad insatts med en dålig bil. |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 22:32:11
|
Håller fortfarande tummarna för gamla Sauberstallet eftersom man känner Peter Sauber och har en stående inbjudan till stallet, men det har aldrig blivit av att besöka dem, i år kan det ske på Ungerns GP, så pliktskyldigt håller man på dem. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
nl
Member

324 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 22:49:24
|
quote: När det gäller Massa så är han i samma skara som Barrichello
Håller inte med riktigt, Rubens var aldrig förste man men kan Massa hålla sig i toppen tillräckligt länge så kanske Ferarri försöker att göra honom till mästare
quote: Alonso med Renault är efter dom andra
Om han får fram Renult i täten får nog även vi röda att erkänna honom som en stor förare, kanske spanjacken ska sitta i en röd bil i framtiden |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 23:38:30
|
Kanske inte gick fram men jag anser Alonso vara en riktigt stor förare.
quote: Barrichello fick chansen ett år att vinna titlen i Ferrari när Schumacher var borta
hmm blandade ihop statistiken, tänkte på säsongen -99 när Eddie Irvien fick ta över som förstaförare i Ferrari efter att Schumacher brutit benet. Klantarslet lyckades inte vinna trotts en bra bil.
Tänk på att Räikkönen slog Massa första säsongen i Ferarri. Dock kan jag tänka mig att Räikkonen bytte stall till Ferarri med kravet att han skulle bli försteförare. Å andra sidan kanske han inte hade något val att byta stall om han tänkte sig att vinna förartiteln när Alonso bytte till samma stall som han. Förstaförare eller inte han akterseglade Massa första säsongen i en helt ny bil för honom.
Massa kan visst vinna förartiteln men först måste grisar kunna flyga, det bli sju torsdagar i samma vecka, jag ha flugit över atlanten på ett spett och hjälmaren skall ha brunnit igen.
quote: Håller fortfarande tummarna för gamla Sauberstallet eftersom man känner Peter Sauber och har en stående inbjudan till stallet
även jag skulle hålla på Sauber officiellt om jag hade en stående inbjudan |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2008/03/15 : 23:41:58
|
henrickpettersson
Ja det blir lite svårt att inte göra det, men Peter är en hyvens kille. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Brus91
Member

71 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 04:57:51
|
15 minuter kvar till sändning nu 
edit:tiden... |
/Martin |
Edited by - Brus91 on 2008/03/16 05:14:34 |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 05:15:59
|
På denna sida kan man se den officiella nedräkningen när racet startar, hela 15 minuter kvar till start
http://www.formula1.com/
Har stora förhoppningar på denna säsong då inte antispinn och launch control tillåts, det ärv fusk att använd sådant |
 |
|
Brus91
Member

71 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 05:51:56
|
Nu är det reklam, jäklar vilket förstavarv det var, utan TC sladdar de ju omkring överallt |
/Martin |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 07:10:17
|
Vilken masaker, 7 bilar i mål vilken tävling, det var längesedan formel 1 var så roligt |
 |
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 07:47:11
|
Hamilton blir svår i år
|
I was talking to myself! |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 08:03:04
|
quote: Hamilton blir svår i år
Han blir nog det minst sagt, jag hejar på Hamilton .
Alonso är bra men han har lite attityd på banan ibland, att alla ska flytta på sig för honom och att han alltid har rätt. Därav har han en tendens att sjunka i graderna hos mig trotts att han är en bra förare.
Får se om Räikkönen verkligen är en stor föraren eller om han bara vann mästerskapet på ren tur. |
 |
|
aleks
Member

79 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 08:08:55
|
Vann på ren tur? hah är du seriös? |
Airport Express - Dared MP-6 - Amphion Helium 510 |
 |
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 08:44:02
|
quote: Vann på ren tur? hah är du seriös?
Det jag menar är att Hamilton bara behövt göra två halvtaskiga race i slutet på säsongen för att vinna titeln, nu gjorde han två katastrof tävlingar.
Räkkionen är ingen dålig förare det är bara det att innan han vann säsongen 2007 kändes det som det var lite allt eller inget med Kimi, mycket konstiga fel och incidenser.
Dessutom anser jag att säsongen 2007 var mycket speciell när Hamilton och Alonso minst sagt inte kom överens. Hade det sett ut på samma sätt om Alonso kört för Renault och inte behövt slås om att vara första förare i teamet. |
 |
|
Topic  |
|