Finns det någon som vet av några sådana? Sitter och funderar på att köpa lite bättre högtalare än de plastburkar jag har till datorn på jobbet, sitter och lyssnar på musik mest hela dagarna så det kändes klokt.
Just nu så har jag ett par ~20 cm höga plastlock från CD-spindlar som högtalarstativ för att få upp högtalarna från skrivbordsnivån men jag skulle vilja ha något lite mer permanent.
Det måste vara något med relativt liten topplatta - t.ex. 10 x 10 eller liknande.
Snickra själv är jag inte så sugen på och egentligen hade jag tänkt mig något i stil med ett vanligt metallstativ, så det får gärna kosta en del. Svets/svetskunskaper saknar jag dock
Jo, jag såg dessa från Atacama tidigare (dök upp vid en Google-sökning) men det skulle se lite knasigt ut! De är grymt snygga dock.
Hm.. man kanske skulle ragga fram någon metallkille som kan svetsa ihop något dylikt i miniformat.. (wink wink!)
Boombox: Eftersom jag sitter rätt nära så även om högtalarna blir vinklade uppåt så kommer de ändå väldigt långt ned och jag vill få stereobilden rakt framför ansiktet istället för nere vid skrivbordsnivå. Därför vill jag få upp högtalarna minst 20 cm, kanske till och med högre, 25 cm.