HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Eddie Vedder-Into The Wild
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/03/22 :  00:10:24  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Eddie Vedder-Into The Wild (Soundtrack)
Tycker att det är väldigt bra.

Nån mer som lyssnat?

ombud för Intelligent Sound

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/03/22 :  08:19:17  Show Profile Send drkim a Private Message
Ja - skivan är fullständigt lysande, lite ojämn som de flesta soundtrack pga att det trots allt är filmmusik...

Eddie Vedder kommer verkligen till sin rätt när musiken är lite mer nedtonad - finns ett par skivor med hans band Pearl Jam som låter liknande och dessa är nog de skivor som vinner i längden - amerikansk sing/songwriter när den är som allra bäst...

Inte mindre imponerande när man läser att Eddie spelar alla instrumenten själv...

http://www.youtube.com/watch?v=Cy6iwP9Ux3A

http://en.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(soundtrack)

Filmen är klart sevärd oxå, regi av Sean Penn

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Jacken
Starting Member

43 Posts

Posted - 2008/03/22 :  16:30:04  Show Profile  Visit Jacken's Homepage Send Jacken a Private Message
Håller med! Grym platta. Det är dock konstigt, när man försöker spela den för vänner och bekanta är det många som automatiskt inte gillar den för att det är Pearl Jam relaterat. Skumt.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/03/22 :  18:08:46  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
No Ceiling är grym!!!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2008/03/22 :  18:45:53  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Beställde den precis :)
Tack för tipset!!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2008/03/22 :  21:17:23  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
Kollade faktiskt filmen igår, klart sevärd och gripande.
Och musiken var riktigt bra, visste inte att det var Eddie själv, tyckte att "vad bra Perl Jam har blivit igen!"
Stämmningsfulla låtar som passade bra till filmen.
Men på filmen var det mycket annan bra musik som inte kan ha varit Vedder.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/03/23 :  04:11:18  Show Profile Send ryst a Private Message
All musik i filmen förutom 5 låtar är av/med Eddie.

resten är:

# "Going up the Country"
by Canned Heat

# "King of the Road"
Written and Performed by Roger Miller

# "Doing the Wrong Thing"
By Kaki King

# "Frame"
By Kaki King

# "U Can't Touch This"
Performed by MC Hammer

Edited by - ryst on 2008/03/23 04:13:34
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2008/03/23 :  18:40:40  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Jacken: man blir, tyvärr, ofta negativt överraskad av hur lite koll människor som är intresserade egentligen har.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2008/04/05 :  11:06:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Nu har skivan spelats konstant i en vecka. Låtarna känns som man vuxit upp med hela sitt liv. Kanske en skiva man tröttnat fort på. En supernova som brinner väldigt starkt ett tag. Det får tiden utvisa. I mina öron en mycket bra skiva! gillar man gamla Pearl Jam så tror jag man gillar denna med. En skiva som jag önskar var en vidareutveckling av vad jag skulle velat ha Pearl Jam idag. Känns både modern och väldigt traditionell singer-songwriter/country/rock.
Såg filmen igår med. Gillade den med, trodde den skulle vara mer utav en naturfilm som inspirerade till lite vandring, men inte riktigt så var den ju. Sevärd film som saknade lite action ibland. Vilket iofs var rätt skönt som kontrast till alla andra filmer.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/04/06 :  13:51:12  Show Profile Send rolnor a Private Message
Har lyssnat 3 ggr, men det är inget som fäster, inte dåligt men heller inte riktigt bra i mitt tycke, tyvärr...

rolnor
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/06 :  16:37:10  Show Profile Send matte76 a Private Message
Har också lyssnat igenom den några gånger, skivan är helt ok med några bra låtar och några mindre bra och slätstrukna, men totalt sett är den inte i närheten av det bästa med Pearl Jam. Men det är å andra sidan inte mycket som kommer upp i den nivån

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000