Skummade bara igenom artikeln snabbt. Tveksamt om ljudet blir bra eller? I klass med okomprimerat wav/FLAC lär det väl inte bli...men man ska aldrig säga aldrig.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jag tror inte man skall se det som en konkurrent till mp3 direkt utan mer som en möjlighet att bygga in verklighetstrogna ljud i små datorer och annat. Bl.a säger de: "Vi tror att vi även ska kunna reproducera den mänskliga rösten även om den är mycket komplex i sin struktur, säger Mark Bocko i pressmeddelandet."
En väl fungerande talsyntes är det många som efterfrågar och talböcker är bara ett användningsområde.
Har läst lite kort om det här tidigare, rätt så intressant. Har säkerligen sina användningsområden, ser det dock inte som något som kan ersätta mp3 eller andra format för musik. Måste säga att det var ganska enorm skillnad mellan original filen och synt versionen.
Jag säger inte att det är ett april-skämt, jag menar bara att man kanske inte ska utesluta möjligheten. Det borde vara förbjudet att publicera dylika nyheter 1a april.