HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 plastvinyl med trämönster
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

spurren
Starting Member

33 Posts

Posted - 2008/04/14 :  20:47:05  Show Profile Send spurren a Private Message
Hej,
Precis klar med mina högtalare (kan ses i diy-bildforumet) så är det ju dags att börja fundera på finish. Jag vill inte måla, utan vill ha dom i träfärg/mönster, men att försöka fanera känns som ett för svårt projekt för mig, så jag letar efter någon form av plast/vinylfilm med trämönster att applicera på MDF-lådan. Problemet är var jag ska leta för att hitta detta. Är det bygg-affärer eller tapetaffärer? K-rauta har jag kollat med här i Linköping, men de hade inget.

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2008/04/14 :  21:03:37  Show Profile Send classe a Private Message
kolla på coop forum byggsidan, tror jag köpt där för många år sen.

18 ska de va.
Go to Top of Page

spurren
Starting Member

33 Posts

Posted - 2008/04/14 :  22:59:03  Show Profile Send spurren a Private Message
Vad kallas egentligen denna färgade plastfilm? det är svårt att söka på det när jag inte vet vid vilket namn det kallas
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2008/04/15 :  11:19:44  Show Profile Send lindvall a Private Message
Hej spurren! Vilket sammanträffande att du också fått upp ögonen för detta. Jag fick inspirationen när jag läste medlemmen Telarcs systemtråd, där han klätt sina högtalare med... (trumvirvel) kontaktplast!

Själv ska jag inte klä högtalare, däremot insidan på ett hifiskåp. (Det kanske blir lite bilder, vem vet...) "Kontaktplast" är alltså grejen du ska söka på. Finns på olika ställen, en del färgaffärer har det, men även ställen som Hornbach, och eventuellt Bauhaus. Jag ringde runt till lite olika ställen och hörde vad de hade inne. Jag är ute efter guldfärgad kontaktplast, det var det inte så många som hade. Nordsjö-färg hade, men det var dyrt, Hornbach var billigare. Har inte varit och handlat än, så vi får väl se.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2008/04/15 :  20:41:22  Show Profile Send Tomas J a Private Message
Ljudia har något som kallas för DC-Fix (eller hade förr i alla fall), som finns i lite olika träslagsliknande "färger", har även sett en variant som liknar durkplåt.
Kanske kan vara något?

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

kyan
Member

107 Posts

Posted - 2008/04/16 :  08:08:39  Show Profile Send kyan a Private Message
Jag använde sådan vinylfilm med ekmönster för att klä ett bashorn. Den köpte jag på Colorama, jag tyckte att det blev att se helt okej ut. Knappast äkta, men snyggt ändå.
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2008/04/17 :  18:48:47  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Vinyl som påminner om instrumentbrädan på en bil då? Eller sådan som gamla förstärkare var klädda med. Vart finns sånt?

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/04/17 :  19:50:37  Show Profile Send Njord a Private Message
Här är en medlem som har klätt sina Ino Audio PiP med svart kontaktplast: (läs långt ned på sidan)

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56178
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000