Author |
Topic  |
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/12/26 : 19:28:07
|
För att lista mer strunt som man inte vill lyssna på: Rosenström Caramell Britta Spjut m.fl. |
 |
|
Benji
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 02:23:42
|
just i detta fall är det inte själva låtarna som får mig att vilja kräkas, i detta fall handlar det om sångarens röst. Jag talar om Kent.... texterna är ofta bra men outhärdligt att lyssna till den människans förpestande stämma! blä |
"The unexamined life is not worth living."--Socrates |
 |
|
crs
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 02:34:55
|
Radio Ga Ga eller vad fan den heter.. fan jag spyr när jag tänker på den. Allt med Martin och Dilba. (även när de inte sjunger) Den där jävla göteborgarn som man inte ska tycka synd om. hellström va? Hot in here med nelly. allt med gay-z. Det mesta av "populärmusiken" spyr man av för eller senare. uuh, nu blir jag upprörd. |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 18:18:24
|
Vad säjs om cue:s (eller vad dom heter) med låten Burning. BAJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför denna avsky för Håkan H. Har han blivit för stor för er smak eller?? Annars tycker jag, med tanke på vem som skapade denna tråd att KREATOR (bandet alltså)är riktigt kass. |
 |
|
jlinders
Starting Member
23 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 09:55:46
|
När det är fest på firman, 30, 40, 50- årskalas och DJ:n vill fylla dansgolvet. Det värsta är att det fungerar för att låten drar in tjejer på dansgolvet och då linkar vi dönickar (killar) efter. Jag talar om: I will survive! med Gloria Gaynor.
Jag tror att det finns en möjlighet att avgöra vilka som allmänt anses som spylåtar. Det är bara att ratta in en blandkanal på radion, t.ex. mix megapol. Vissa låtar som har varit stora hittar spelas inte där för att de är sönderspelade. T.ex. sommartider och I will survive.
Hör tonerna från Gloria.... hm...hm... I´m not that kind of little girl who´s still in love with you....
Usch jag känner mig inte riktigt bra... får avsluta...
|
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:24:10
|
Värst vad alla verkar tycka illa om Håkan Hellström. Konstigt. Nåja, här kommer mina hatlåtar:
I stort sett all schlager med "Michelangelo" med Björn Skifs i spetsen, vad är det för FEL på den person som skrev den texten? Hela discovågen är också ganska kräkig, liksom den nutida motsvarigheten eurodisco. Annars är väl allt med Eminem ganska fruktansvärt, liksom "pretty fly" med Offspring och all annan låtsaspunk. Sedan har vi ju förstås tonvis av den musik som brukar kallas "soul" eller R'n B eller nåt, i synnerhet Lutricia McNeal. Så har ju förstås Per Gessle ställt till med ganska mycket hemskheter också. |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:44:20
|
Konstigt att de flesta ogillar Håkan Hellström. Inte konstigt alls! |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
Comus
Member

321 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 14:44:58
|
Själv har jag ganska svårt för Dire straits som jag aldrig fattat storheten med.
(bäst man hukar sig nu )
Mvh / |
Comus |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 15:42:06
|
"Konstigt att de flesta ogillar Håkan Hellström. Inte konstigt alls!"
Jo lite, eftersom Hellström flitigt dök upp på någon favorit- eller bästa-artist- eller vad-det-nu-var-lista på detta forum för ett tag sedan. Skulle vara kul om du eller någon preciserade vad det är ni ogillar. |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 15:43:26
|
Hur lyckades jag förresten missa Björn Rosenström på min kräklista? |
 |
|
crs
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 19:03:52
|
jag kan precisera.. jag hatar nödrimmen som både martin, hellstörm och alla andra innepopkillar håller på med. "Lillebror bli inte som jag när du blir stor" eller "På diskotek, men jag tar allting på lek även en hemlighet" Herregud, skjut mig!! |
 |
|
joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 22:07:00
|
Jöback är verkligen en rysare - nu till jul verkar SVT ha haft honom nästan jämt - brrrrr...
Fast genom att ha P1 på i bilen så klarar man sig från det mesta i kräkväg. |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/01/02 : 19:57:07
|
quote: Originally posted by joakim
Jöback är verkligen en rysare - nu till jul verkar SVT ha haft honom nästan jämt - brrrrr...
Fast genom att ha P1 på i bilen så klarar man sig från det mesta i kräkväg.
Alla musikalartister har (enl. mig) helt fel skolade röster. Jöback sjunger inte med hela hålrummet i huvudet (i hans fall borde det ju bli ganska stort )
Håkan H. är helt ok! han sprider glädje, och hans texter är inte kass. Troligen kan de betyda ganska mycket för en tonåring. Hans motsats Joy Division spred inte glädje (spelade väl med lite ostämda instrument,som HH) de var ju bra, men dom kanske är lite för coola enl. vissa för att anges som kräkmusik
Per gessle är det väl inget fel på, jag har inga skivor och tycker att han är helt ointeresant, men kräkas NJA det är att ta i.
Jenifer lopes (eller hur det stavas) är KRÄKmusik. Varför? jo hon är inte unik i det hon gör, det finns andra artister inom samma stil som vet hur man skall spela/sjunga R&B därför är hon onödig. Ja lite unik är hon ju hon är kass, och det kan ju vara ett värde i sig. Fan då kanske hon inte är kräk då?
Förstår ni ?
|
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/01/02 : 22:37:38
|
Magnuz: jag kan bara svara för mig själv. Jag tycker han sjunger dåligt (men det är klart jämnför man med Gabriel så är ju nästan alla dåliga (min smak)), tycker han har fjantiga clownen manne videor osv. Men det är vad jag tycker. Jag bryr mig inte om att andra gillar honom. Men det jag reagerar mest på är att Landets (enligt vissa) största popkritiker hyllar Hellström som en gud när det finns bättre artister. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 17:52:30
|
"Jag bryr mig inte om att andra gillar honom. Men det jag reagerar mest på är att Landets (enligt vissa) största popkritiker hyllar Hellström som en gud när det finns bättre artister."
Du gör helt rätt i att inte bry dig. Vad diverse popkritiker tycker eller inte tycker är knappast särskilt mycket att bry sig om. Själv gillar jag HH därför att han sticker ut litegrann, han sjunger visserligen halvtaskigt, men han tar i ordentligt och det verkar faktiskt som om han menar allvar med sin musik. Det är det nog tyvärr inte så många som gör nuförtiden (om det nu någonsin varit det). |
 |
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 12:48:39
|
Många storsäljare det kräks på, finns tydligen många mäniskor med taskig smak. |
 |
|
crs
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 14:29:50
|
grypptryck |
 |
|
Björn Olsson
Starting Member
20 Posts |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 19:19:38
|
Det finns olika grader av obehag men när jag hör DE SISTA LJUVA ÅREN men Lasse Stefans nånting? får jag en nära döden upplevelse |
geldis |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 19:47:42
|
geldis: Jag, min fru och mina föräldrar lyssnade på Århundrades svensktopplåt. Vi trodde alla att "Guldet blev till sand"(som jag tycker är bra) skulle vinna. Gissa vilken som vann jo din favorit "De sista ljuva åren" Min mamma sa direkt -Ja det måste vara alla pensinärer som har ringt som ddårar för att just den skulle vinna. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 20:45:58
|
Det är märkligt hur olika smaken är bland oss människor, vissa letar desperat efter "offknappen" andra kan springa benen av sig för att få tag i den låten som just "vi" avskyr. |
geldis |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 12:52:07
|
För min del så är de låtar som är helt kassa i mina öron först och främst allt som är dansband,Kent,Dileva. Sen finns det helt klart mycket annan skit också men jag kommer inte på nån just nu så...MvhKristofer |
 |
|
jojje_guitar
Member

701 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 16:11:56
|
Allt kommersiellt skräp, är sånt som förr eller senare får mitt maginnehåll att återvända vägen det kom... Värst bland kräken och högst upp på hatlistan står sådana befängt korkade idiotpåhitt som "popstars" och "fame factory" (j--lar nu kräktes jag på tangentbordetfl.fddsafdsag)
/Georg |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
 |
|
BluesBoy
Member

160 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 19:09:29
|
Det finns mycket skit därute, för mycket enligt min mening. Jag håller med alla som räknat upp det som spelas på MTV och Z-TV samt NRJ, sådant tål jag bara inte. Ok, många tycker att det jag lyssnar på är riktig dynga, men dom grupperna tjänar i alla fall inte 2 mille på att släppa en skitlåt som de knappt har sjungit på, än mindre skrivit eller producerat. Och denna förbannade glättighet eller försök till melankoli och deppighet som finns, det får mig att gå i taket. Speciellt Kent och dom otroligt patetiska engelska grupperna, att sådana får skivkontrakt är för mig obegripligt. Dom sjunger om svårmod och annat, lever dom upp till det? Knappast. Dom skrattar hela vägen till banken. Nej, Janis Joplin det var (är) svårmod på riktigt, inget hyckleri där heller. Att Fame factory och popstars kan bli sådana publikframgångar visar bara en sak, majoriteten kan ha fel. |
 |
|
dt
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 21:39:36
|
någon som minns schlagerlåten som bl a innehöll texten "Beatels oh va dom var bra...yesterday vad den var fin..." , tror att dom hette Forbes eller nåt sånt och kom sisst i den internationella melodifestivalen. En annan hemsk schlagerfestivallåt var med Lasse Berghagen och texten gick ugnefär hela tiden "jeeeny jeenyy...jeenyyjenyyy...". För övrigt är jag nog rätt ensam om att tycka att Ketchup-sången är rätt kool även om den är lite tjatig. Det är något med låten jag gillar... eller så är det tjejerna jag vet inte riktigt... |
 |
|
Topic  |
|