HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Mark Knopfler
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2008/04/23 :  00:18:51  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Var och såg Mark Knopfler i Karlstad nu ikväll.

Konserten var bra! Vi satt snett till höger om Mark och på rad tre på parkett. Ljudet var oerhört bra och Marks röst och gitarr låg något starkare än övriga bandet. något som tilltalade mig. Låtvalet var väl ok. Ganska mycket av någon sorts vaggviseliknande låtar med irländskt stuk men också några av de låtar som man ville höra (Dire Straits-eran).

Konserten var lite kort och den "lyfte" aldrig riktigt.
Jag är dock nöjd ändå. Mark Knopfler och Dire Straits kanske aldrig någonsin gjort konserter som "lyft" ordentligt.
Imorgon, onsdag, spelar han på Hovet. Lyckas de lika bra med ljudet där så är det väl värt att gå och se.

Tror det var utsålt i Karlstad vilket jag verkligen inte trott att det skulle bli.


/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/04/23 :  07:05:41  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Om man pratar Knopfler och "lyft".

Jag kan rekomendera livekonserten "alchemy" med Dire Straits både på DVD och CD,svänger hejdlöst!

Men visst har han ändrat stil ganska markant på senare tid,jag tror jag har alla soloplatterna och nåt röjröj är det ju knappast tal om

Däremot en underbar lite melankolisk och berättande högtidsstund med ett sanslöst skönt gittarspel och oftast ett sanslöst bra ljud men det är de kända för ända sedan tidig Dire Straits tid.


Sa jag Alchemy......???
Mycket bättre än deras andra liveskiva on the night tror jag att den heter

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Edited by - Orpheus on 2008/04/23 07:06:57
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000