Tänkte bara lägga en liten kommentar om fräsningen... Vi använder en fem-axlig supersnabb fräs på cirka 36000 varv/min där kan vi snacka om schyssta fräs jobb! I och försig kostar en sådan nästan 3 miljoner så de är väl inget man placerar i källan...
Tänkte bara lägga en liten kommentar om fräsningen... Vi använder en fem-axlig supersnabb fräs på cirka 36000 varv/min där kan vi snacka om schyssta fräs jobb! I och försig kostar en sådan nästan 3 miljoner så de är väl inget man placerar i källan...
3D... ja de beror väl på hur man ser på de... Vi använder ju Cartia 5.0 för datormodelering (alltså 3D) och sedan tebis för CNC-beredning. Själva fräsen arbetar i 5 olika axlar det betyder ungefär att du kan fräsa hur sjukagrejer som helst, en annan lite kul grej är att det går att programera fräsen så den automatiskt byter upp till ca 20 frässtål under samma körning!
Audiomaniker;
Jag tror de blir lite svårt att använda denna emenenta kabel, då vi använder högspänning... Men de kanske går att specialbeställa?!