Author |
Topic  |
erik
Member

311 Posts |
Posted - 2002/12/20 : 20:00:58
|
Bara 27 mil till Umeå.... |
Blås på! |
 |
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/12/21 : 14:14:24
|
quote: Originally posted by erik
Bara 27 mil till Umeå....
I längsta laget kanske, men det är det värt, tro mig! :-) |
 |
 |
|
erik
Member

311 Posts |
Posted - 2002/12/21 : 18:09:01
|
Jag åkte till södra England för att höra ett par högtalare en gång! Det tog ett år av funderingar men nu står ett par här hemma och spelar flera timmar per dag.
/E |
Blås på! |
 |
|
Galactron
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 02:06:20
|
Om man börjar med att ta fasta på vad begreppet "high fidelity" betyder, blir det på momangen uppenbart att LINN inte har någon som helst koppling till begreppet.     |
Out of time |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 02:40:22
|
du har lyssnat för mkt på morello... |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 03:01:35
|
Ja, Galactus (förlåt men jag kan inte undgå att tänka på en viss minnesvärd Marvel-skurk) du får gärna utveckla ditt resonemang. Skulle Linn på något sätt manipulera sina apparater så att dessa avviker från normen. Har du några resultat att redovisa? |
Hifiarkeologen |
 |
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 13:52:59
|
quote: Originally posted by Galactron
Om man börjar med att ta fasta på vad begreppet "high fidelity" betyder, blir det på momangen uppenbart att LINN inte har någon som helst koppling till begreppet.    
Faktum är att min erfarenhet är precis tvärt om! Jag har lyssnat på en hel del elektronik och högtalare och har ännu inte hittat något som framför musiken så naturligt som Linn. Och det är min tolkning av "High fidelity". Jag har en känsla av att många andra stereo- tillverkare försöker framhäva detaljer på ett icke naturligt sätt, vilket orsakar lyssningströtthet och att ljudet inte alls har "hög naturtrogenhet". I min nuvarande Linn-stereo finns alla detaljer där, men de är precis lika tillbakalutade och neutrala som jag uppfattar de i verkliga livet. Det gör att jag inte tappar fokus på det som är viktigt i musiken, d.v.s. hur musikerna spelar och vilket budskap de vill framföra. |
 |
 |
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 13:54:33
|
För övrigt så hoppas jag att någon moderator hinner låsa den här tråden innan det blir ännu en "Linn vs. alla andra" (som vi vet inte leder nånstans).
Tack |
 |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 20:51:47
|
Den tråden var inte jag med på iaf. Men nu finns det ju ganska många på det här forumet som gillar Linn. Folk är inte så märkestokiga innerst inne. Vill kanske bara gnabbas lite. |
Hifiarkeologen |
 |
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 18:08:24
|
Personligen har jag svårt för alla former av fanatism. Men jag skulle gärna ha en Ikemi-cd för det. Man får skilja på produkterna och "sekten". Undrar om Ivor har en massa RollsRoysar och smiskar hifipojkar på bara stjärten    |
 |
|
Siffernisse
Member

276 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 18:48:25
|
quote: Originally posted by erik
Bara 27 mil till Umeå....
Humm..
Har hört cd12 ett flertal ggr i Luleå, och även blivit erbjuden att låna hem den under en hälg!(jag avböjde med tanke på att jag då blivit tvungen att köpa den! (-: ) Har även hört Klimax kontroll, med cd12 och Twin,Espek, Låter RIKTIGT BRA!.
|
 |
|
Topic  |
|