Måste bara få slå ett slag för denne underbara kompositör som förövrigt är flitigt anlitad av den bäste regissören av dem alla; David Lynch
Testa att lyssna på "Hollywood Sunset" & "Fred's world" från filmen "lost Highway" eller kanske låtarna från Twin Peaks???
Få kan inge den Eerie and haunting känsla som denne eminenta man... (Ennio Moricone med "The man with the harmonica" från filmen med samma lyssnar jag på just nu men den kommer inte riktigt lika långt...)
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke
Han är helt fantastisk, kan bara instämma där. Har Lost Highway, bägge twin peaks plattorna och sedan mulholland drive plattan också. får dock erkänna att jag inte lyssnat supermycket på den sist nämnda. men som sagt han är grym
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
Jag älskar soundtracket till "Straight Story". Väldigt vackert, vemodigt och inte alls skrämmande som det oftast är när det gäller Lynch och Badalamenti.
Soundtracken till Lynchfilmer blir alltid en fullträff. Tror att de är en stor del av hemligheten bakom att filmerna får den speciella "Lynch-stämning" som de har. Kanske borde det heta "Badalamenti-stämning"