Såg dom när dom spelade där sist. Framförallt minns jag att ljudet var riktigt bra och på lagom hög nivå. Jag kunde plocka ut öronpropparna ur öronen. Det, ni! Ian Andersson har alltid haft ett gott öga åt journalister och den här gången läste han upp ett utdrag ur Mats Olssons recension i Expressen från konserten i Stockholm dagen innan. Mats gillar inte musik där man byter takt mitt i låten för då kokar hans hjärna. Därför skrev han: #8221;Bara dom inte spelar Thick as a Brick för då dör jag.#8221; Men det gjorde vi, sa Ian. Då skrattade publiken. Och det tänker vi göra nu också! Då jublade publiken! Det gjorde dom säkert i Stockholm också, alla utom en recensent som gick hem och skrev ned konserten. Jethro Tull var bra! Det har ni Mats Olssons nedskrivning som en bekräftelse på.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Jag håller med. Jag var också på Liseberg 2001, och skrattade gott...
Genomgående professionella live-musiker, men lite griniga blev mitt sällskap på att behöva vänta, vad? 1½ timma innan de tillslut kom in och började spela. Det är arrogant och ojuste mot besökarna. Men vad ska man göra? Lite för högt ljud tyckte jag det var, men inte tillräckligt högt för att det ska låta bra med öronproppar. Så jag lyssnade utan.
Jag blev också överraskad över den väldigt spridda demografin av lyssnare. Allt från gamla pensionärer till nästan snorungar, av båda könen. Riktigt glädjande faktist.
Vad nu då Ian Anderson lär vara en av Englands rikaste bönder! Han kanske tycker det skulle vara kul igen. Själv hoppar jag, det gjorde jag redan efter Aqualong eller var det efter songs from the wood, minns inte riktigt.