Slog igenom med "first time" som egentligen var en coca cola reklamlåt.
Hittade nämligen hennes skiva hemma och spelade den för första gången på säkert 15 år och jag tycker den håller ännu.
Albumet first time med hittar som Kizz gamla crazy night och den otroligt sköna baladen you can´t see tears in the rain spelades mycket i mina tonår men....... Vad hände sedan????
Nån som vet vart denna kvinna tog vägen? Det blev väl bara ett "robin Beck" album. Mycket synd om hon försvunnit helt från scenerna.
Hittade nämligen hennes skiva hemma och spelade den för första gången på säkert 15 år och jag tycker den håller ännu.
Minns att jag såg videon till hennes "Save Up All Your Tears" på Toppstationen som gick på TV1 eller TV2 när det begav sig. Blev överförtjust i låten, den spelas fortfarande lite då och då hemma.
Hon hade det ganska jobbigt en tid och drogs in i droger via en pojkvän (tänk vad vi ställer till det) och sedan var det nog svårt att komma tillbaka.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.