Hej Tänker satsa på en liten stereo, men har ett litet problem möblerings mässigt. Kan kanske p.g.a. waf-faktorn tvingas placera stereon i ett hörn där en vägg är gips och en är betong. En dödssynd såklart men vad är nackdelarna (och fördelarna) och hur avhjälps detta smidigast? Ska försöka lobba för placering mot gipsvägg men...... Ska försöka fixa bild snart.
Högtalarna kommer att bli, har nu ett par hembyggda needele varianter, i framtiden ett par ultra-tweekade Miles 3:or (dvs port nedåt).
Topic kanske passar bättre i akustik forum... ?
Mvh
edit:kan tydligen inte stava......
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
quote: Kan du spela diagonalt i rummet behöver det inte vara fel alls.
Jasså, blir det inte konstiga reflexer i hörnet? Eller är det faktumet att högtalarna är portade nedåt det inte blir så?
Mvh
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Förvisso blir problemen med förstareflexen mindre men samtidigt tappar du stöd från bakomvarande vägg vilket gör att du förlorar en del energi i basen. Har du högtalare som inte är beroende av stöd från bakvägg kan det däremot fungera bra.