HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 DSD på vinyl
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/12/22 :  16:09:29  Show Profile Send Bland a Private Message

För första gången har jag fått höra vad dsd kan göra, fast på vinyl. För ett par veckor sedan damp det ner några skivor ifrån England. I detta paket fanns Alison Karuss + Union Station "New Favorite". En mycket trevlig skiva för oss som gillar Bluegrass/country/pop. Efter ett en stund började jag läsa på skivan och fick se till min förvåning att detta var en dsd inspelning. Helt klart den bästa digitalinspelning jag har hört framför allt i diskanten. En mycket ren, utdragen och icke hård diskant. Vilket jag tycker är ovanligt på vanliga digitala inspelningar. Det låter inte analogt. Det låter annorlunda men bra. Om detta är framtiden så kan mycket väl acceptera detta. Det enda som dagens ljudtekniker (och andra) får sluta med är detta närmickade ljud. Mycket irriterande. Där är alla skyldiga, analoga inspelningar som digitala.

Det finns en framtid för oss vinylnördar; DSD på vinyl.

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/12/22 :  23:17:05  Show Profile Send Mattias a Private Message
Kul att höra att DSD verkar funka på vinyl oxå
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/23 :  22:21:31  Show Profile Send Timbre a Private Message

Börjar inte allt falla på plats nu...
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/12/25 :  20:58:57  Show Profile Send Bland a Private Message

quote:
Originally posted by Timbre

Börjar inte allt falla på plats nu...

Det är nästan som man lockas av att gå och lyssna på en SACD spelare, men bara nästan.......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000