Jag har planer på att köpa Dali Mentor 2 och tänkte använda Marantz AV9000, ett försteg som förvisso har 5 år på nacken, men när inte nya surroundfunktioner är intressanta spelar det mindre roll för mig. Dali Mentor är ganska ljusa i karaktären, vilket Marantz borde utjämna. Frågan är om slutsteget har avgörande roll för denna karaktär? Jag vet inte. Har aldrig använt separat för- och slutsteg tidigare. Känsligheten är 86,5 dB så jag borde väl behöva ganska många watt, minst 300? Förslag och tips mottages varmt. Återkoppling ges på genomtänkta svar.
Marantz har väl slutsteg som borde vara lämpliga? Märket har för övrigt en bra klangkaraktär, varmt och fylligt samt mycket detaljerat.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/