Och såg att ögat har tydligen en resonansfrekvens så pass hög som 18hz Det borde förklara vissa fenomen som jag upplever på vissa skivor. Jag upplever att lampor blinkar o jag får det svårt att fokusera blicken. Ganska intressant !!
quote:The following day, he was working on his fencing foil, with the handle held in a vice. Although there was nothing touching it, it started to vibrate wildly. Further investigation led him to discover that the extraction fan was emitting a frequency of 18.98 Hz, very close to the resonant frequency of the eye (given as 18 Hz in NASA Technical Report 19770013810). This was why he saw a ghostly figure #8212; it was an optical illusion caused by his eyeballs resonating. The room was exactly half a wavelength in length, and the desk was in the centre, thus causing a standing wave which was detected by the foil.
Min fru drabbades av sömnstörningar och stress av lågfrekvent buller i våran bostad. Nästan ett år var vi tvugna att bråka med bostadsföreningen innan frånluftsfläktaggregaten blev utbytta och luftkanalerna modifierade. Ett av problemen var att störningarna låg under medvetande-gränsen för nästan alla som var inblandade i fallet. Gränsväden är för högt satta, och är styrelsen dumsnål som vägrar att utföra mätningar har man ett helvete att se fram emot. Någon ersättning för utgifter och lidande i samband med detta kan man se sig i stjärnorna efter. Man är näst intill rättslös.