Nu tror jag man skall vara väldigt försiktig med att svälja allt som hifi-pressen säger, de är ju inga gudar utan helt vanliga människor med subjektiva åsikter som oss andra. Det finns många lovordade produkter som jag tyckt varit högst mediokra när jag lyssnat på dem. Tråkigt nog verkar en del lita mera på goda vitsord än sin egen bedömning vilket är tråkigt för den egna utvecklingens skull. PS: Det här är inte riktat enbart mot denna tråden utan är mera en allmän reflektion.
Icepower är helt okej grejer men hade Icepower varit så braaa som det snackades i början hade de slagit ut alla andra konstruktioner. Samma sak när transistor stärkare kom, rörisar skulle hamna på museum men de lever ju fortfarande.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med fasen. Menar du debn elektriska ingång eller utgångsfasen till högtalaren? Om det är den du menar så kommer ljudet att låta precis på samma sätt som med ett vanligt slutsteg.
Jaha, ja sånt är jag skeptisk emot. Sånt har jag aldrig hört talats eller talas om inom proffsstudio världen som jag har varit i sedan 60-talet. Sånt snackas det bara om här och på ett par andra forum.