| Author |
Topic  |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 17:40:25
|
Hej på er!
Jag gillar det mesta av musik då synth som gamla Kraftwerk eller Depeche Mode med mera, har hittat en svensk grupp som heter " Sista mannen på jorden - Ok, ok, ok "http://www.subspace.se/smpj/index.htm som spelar lite åt Depeche hållet när dom var som bäst alltså dom första skivorna. En alldels förträfflig platta.
mvh/PO
|
Edited by - poman on 2002/12/30 10:40:37 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 01:14:34
|
| Lite gammal hederlig blip blop musik skadar aldrig. Synd att den gamla syntpopen från 80-talet inte klarat tidens tand. Human League är väl det enda från tidigt 80-tal som man kan lyssna på förutom de självskrivna du tar upp. |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 09:26:21
|
Tjena brumel!
Dom som du nämner är bra och som New Order och Gary Numan fast han håller inte på en tror jag. Det kul och lyssna på gamla synth plattor ibland plus då de nya grupper som har kommit. Annars så lyssnar jag mest på jazz och blues en del klassikt musik även nån rockskiva.
mvh/PO
quote: Originally posted by brumel
Lite gammal hederlig blip blop musik skadar aldrig. Synd att den gamla syntpopen från 80-talet inte klarat tidens tand. Human League är väl det enda från tidigt 80-tal som man kan lyssna på förutom de självskrivna du tar upp.
|
Edited by - poman on 2002/12/28 09:28:54 |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 16:57:45
|
| Jag kom just att tänka på Howard Jones. Ajj, aj där kan man inte tala om att musiken har åldrats med värdighet. Huvva! |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 12:04:33
|
A Flock of Seagulls håller! Inte frisyrerna kanske, men musiken. Lyssnade aldrig på dem då, men älskar dem nu.
Ladytron fick jag i julklapp, det är nutida blip-blop att rekommendera. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
Rollo
Member

175 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:58:57
|
Om man gillar SMPJ borde man inte vara helt avogt inställd till gamla svenska Page heller. Gruppen ROBOT kan också vara av intresse.
däpäsh mådd! |
 |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 14:47:40
|
Kom precis upp från källaren efter en lyssnings-session (tillsammans? ) med Kraftwerk. Otroligt vilken ljudkvalitét !
Är gammalt "Kraftwerk-freak" sen gammalt men har tyvärr inte lyssnat på dem på år och dar. Fick inspiration att köpa lite synt efter ett minnesvärt besök hemma hos Thomas (killen med Halcro, EgglestonWorks m.m) här på Forumet. Kraftwerk avnjutet via en anläggning med Halcro och EgglestoneWorks är verkligen en upplevelse !
Thomas tipsade mig om lite annan (bra) synt oxå ... Bl a:
- Pouppe Fabrikk
- Covenant
- In Strict Confidence
- Daily Planet
- Frontline Assembly
Mer bra tips Thomas? 
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
 |
|
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 15:20:35
|
Tycker själv att den bästa smpj skivan är: "ligg tyst ett tag.."
Lite annan synth: (kanske inte blipp iof) Skinny Puppy Front 242 (speciellt tidiga skivor (vad är en fest utan masterhit? ) Mesh Statemachine Komputer (kraftwerk wannabe ) Devision (fram t.o.m. monosex skivan) Apoptygma berzerk (tidigare skivor, har dom totalt mist förståndet på senaste skivan? ) Ticket to wonderland +en massa annat jag inte kommer på nu...
|
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 20:57:19
|
Vad är en fest utan 'No Shuffle'?  |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 22:46:26
|
Ibland är det risk att det blip blopar ut.
quote: Originally posted by Hatoil
Vad är en fest utan 'No Shuffle'? 
|
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 22:58:12
|
Jössenamn jag har stigit graderna igen och fått en stjärna till!
Jag har inte lyssnat på dom andra skivorna dom har gjort smpj. Det är inte så lätt och få tag i dom skivaffärena för lyssna. Men jag ska beställa "luft" och "ligg tyst ett tag.." ändå.
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/01/02 : 18:27:37
|
Lite mer bra tips, jovisst:
-De-Vision (sista skivan med mycket bra inspelningskvalitet) -Klirrfaktor (tyvärr mkt dålig inspelning) -Wumpscut -Psyche (senaste med mkt bra inspelning) -Heaven 17 -Komputer
Mvh Thomas
quote: Originally posted by neriks
Kom precis upp från källaren efter en lyssnings-session (tillsammans? ) med Kraftwerk. Otroligt vilken ljudkvalitét !
Är gammalt "Kraftwerk-freak" sen gammalt men har tyvärr inte lyssnat på dem på år och dar. Fick inspiration att köpa lite synt efter ett minnesvärt besök hemma hos Thomas (killen med Halcro, EgglestonWorks m.m) här på Forumet. Kraftwerk avnjutet via en anläggning med Halcro och EgglestoneWorks är verkligen en upplevelse !
Thomas tipsade mig om lite annan (bra) synt oxå ... Bl a:
- Pouppe Fabrikk
- Covenant
- In Strict Confidence
- Daily Planet
- Frontline Assembly
Mer bra tips Thomas? 
|
Live Long And Prosper ! |
 |
|
|
poppop
Member

460 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 12:25:33
|
| The Klinik och Laibach inte att förglömma! Och Download! Samt alla Frontline Assemblys femtio sidoprojekt... |
Mono är underskattat! |
 |
|
| |
Topic  |
|