Author |
Topic  |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 11:54:57
|
Det är tråkigt om nu ryktet skulle vara sant för snygga är dom ju,men det kanske är så att dom har satsat mer på utseendet och det är skräp inuti apparaten,det har gått en del rykten om mycket brum odyl.från Vincent apparater,om jag köper en hifiapparat så vill jag i första hand att den ska låta bra men även vara driftsäker också.Det är väl det Hiend tillverkare också har vett att ta betalt för,för annars skulle ingen vilja köpa dyra hiend prylar,så dom måste ha en outstanding support om något skulle gå sönder.Där kanske det är lite si och så med andra mindre etablerade märken. Mvh |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 12:37:40
|
quote: Originally posted by mag
quote:
De små Vincentblocken SP996 är tydligen helt värdelösa, både ljudmässigt som kvalitetmässigt enligt en handlare som kränger dessa. Han sa även att den Svenska generalagenten (Septon) inte skulle ta in fler till Sverige p.g.a detta problem.
mag,
Det där låter ju inte alls bra ... Är det bara ett ryckte eller ligger det någon som helst sanning i detta 
Jag var tidigare ett dedikerat hemmabio-freak men har under det senaste året fokuserat mer och mer på 2-kanals hifi (eller kanske rättare sagt 2-kanals PA  ). Strävan efter en bättre 2-kanals återgivning har föranlett att nästan alla mina gamla hemmabio-prylar slängts ut. I princip är bara projektorn kvar ... Frugan tycker dock det är lite synd att inte kunna utnyttja rummet för hemmabio-ändamål och därför kommer jag troligtvis komplettera anläggningen med en center samt surroundkanaler. Fick tipset av en god vän att använda Vincent SP996 för att driva dessa kanaler. Det vore således ytterst intressant om någon som testat SP996:orna kunde uttala sig om dessa ljudmässiga kvalitér 
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 14:01:32
|
Hmm det lättaste är kanske att e-posta Septon och fråga.
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 02:07:14
|
Detta inlägg i tråden gör att man verkligen inte vet vad man ska tro. quote: snackade med septon ang de små monoblocken för 2 veckor sedan, de hade enbart positivt att säga ang de? så ja undrar vad skulle det vara för fel på dom?
Jag har skickat e-post till septon och även bett dom svara här om dom har lust, annars kommer jag naturligtvis att posta deras svar.
|
//Magnus
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 11:40:33
|
Jaha Septon var snabba 
quote: Jag tror att det skett en förväxling av produkter här. SP 996 är helt sanslöst bra, och prisvärda. De enda problemen vi haft är tillgång på produkten. Vi har inte en enda reklamation så långt. Det finns en mindre modell, kallad Spark II som är väldigt lik Musical Fidelity's X-can amp. Den kommer från en annan fabrik men säljs under Vincent namnet. Där har vi haft en del kvalitetsproblem. I och för sig skall man samtidigt komma ihåg att Spark II kostar 1000:- till kund. Där funderar jag dock på att lägga ned importen eftersom problemen överstiger den lilla avansen Septon har på en så billig produkt. Jag har skickat upp testex. till Hifi & Musik, så ett test där är inte långt borta. Hälsningar Magnus Löndén
Så det verkar således som någon blandat ihop produkterna , skönt nu kan man   vidare 
|
//Magnus
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 12:06:20
|
Tack Septon, tack mag, bra med lite klarhet i ryktesfloran |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 15:21:31
|
Tack mag ! |
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
 |
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 18:15:14
|
UNderbara nyheter!!! Jag som tänkt köpa ett par såna tills jag har råd att köpa dem stora blocken.. Sen får dem tjänstgöra som förstärkare till bakkanalerna.
Eler så köper jag 4 st till o kör tri-ampat |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 19:31:16
|
JIPPIEE    |
 |
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 23:54:03
|
oj, tjena, det var jag som skrev det negativa om Vincentblocken då jag fick den infon av en Vincentnasare då vi snackade lite löst om stärkare, och jag då nämde mitt intresse för dessa små läckerheter.
Skönt att höra att någon fixade fram rätt info från Septon då jag inte orkade att kolla kalla fakta innan postningen. |
______________________________________________ Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D |
 |
|
Bandpass
Starting Member
44 Posts |
Posted - 2003/01/24 : 14:49:05
|
Du kanske borde ta och byta signature då kanske!!?? |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/01/24 : 18:09:35
|
HAHAH |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
hanis
Member

163 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 22:51:37
|
Detta verkar ju bara bli bättre och bättre nu måste man ju iväg och provlyssna på dessa efter all bra kritik de fått. |
 |
|
Hadoque
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 08:54:07
|
Fick hem ett par på lån igår, och första intrycket är positivt.
|
Bomber och granater!! |
 |
|
|
Topic  |
|