Har börjat snegla lite på dessa "små" monster och hoppas på att någon här har lyssnat/äger ett par sådana Man kan ju få tag på dom idag för relativt små pengar (jämfört med ordinariepriset).
Finns det någon som kan ge lite feedback angående dessa steg?
Jag kommer att köra dom som vanliga slutsteg och inte köra via högtalaringångarna.
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Varför lägger de ner tillverkningen? Är det inte en väldigt lovordad produkt? Jag är också på g att handla dem, tycker att de verkar vara en fin lösning, iaf till det nya reducerade priset. Kanske att jag saknar XLR-ingång, men annars.
Ljudupplevelser i Ystad/OJCO hifi i Helsingborg har dem inne och tar 24 papp. Jag hörde dem häromdagen sparka liv i ett par QRS-jupiter och då tillsammans med ett AR vt-100 som inte förmådde detta själv. Resultatet var det mäktigaste soundstage jag hört, lät mycket bra.
Tänkte försöka kasta lite ljus över spekulationerna om lagerhållning etc. :)
Som jag har förstått det från Musical Fidelity så är inte 550K en utgående produkt, utan man kör en drive för att "boosta" försäljningen ordentligt under (tidiga) hösten.
Just nu finns inga 550K på lager hos svenska generalagenten/importören, då de sålt slut sen prissänkningen. Dock så är fler på ingång i början av November. Som mycket riktigt noteras i tråden så finns det även butiker som har dom hemma, som vi själva har.
OBS! Det nya lagret som kommer in i November har ett rek. pris på 25000:- per par istället för 24000:- per par p g a kronans försvagning mot pundet. Observera också att det är ett begränsat antal som kommer in i November och att det med största sannolikhet är de sista som går att få till "superpriset".
Utan att veta hur det ligger till i just denna fråga (gällande om detta är en utgående produkt eller ej) kan man ju i alla fall säga det att Musical Fidelity är ett märke som utmärker sig genom att uppdatera och röra om i sitt sortiment oftare än de flesta.