Author |
Topic  |
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 11:19:27
|
quote: Hepcat, lyssna på den nya Naim-serien så tror jag att du får ett annat intryck av ljudet. Fortfarande alla musikaliska saker kvar men dessutom mer av "round earth". Trevligt så länge man inte försakar musiken.
Jo jag vet att den nya serien har mera round earth attribut än de äldre modellerna jag har allt hört dem flera gånger men jag tyckar allt att de har mer kvar av den gåpåiga livekänslan än de nyare linn produkterna som ju också har blivit mera "round earth" men också har kvar musikaliteten det är ju något som inget av de företagen försakar på musiken måste ju hela tiden vara kvar. jag tycker de är ungefär lika bra men presenterar musiken på olika sätt.
Mikael |
www.selleri.de
|
 |
|
erik
Member

311 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 11:29:28
|
quote: Originally posted by Larsho
quote: Originally posted by erik
Jag bor i NV Skåne, och du ??? är det stor skillnad mellan lite äldre och dagens Naim ??? Nap 90/3 har ju några år på nacken !! men det kan väl inte vara milsskillnader, då kan man ju lika gärna köpa Nait 5 känns det som
Ingen jätteskillnad på Nait/NAP90/3. En Nait är ungefär lika kraftig och du skulle nog bli väldigt nöjd med en sådan. Då ingår dessutom fjärr. Däremot skulle 90/3 med ett bra försteg även om det har några år på nacken vara bättre. För vad en nait kostar kan du köpa en begad NAC102 och då är det väldigt bra.
/Erik |
Blås på! |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 11:54:32
|
Jag bor i NV Skåne, och du ??? är det stor skillnad mellan lite äldre och dagens Naim ??? Nap 90/3 har ju några år på nacken !! men det kan väl inte vara milsskillnader, då kan man ju lika gärna köpa Nait 5 känns det som
Ingen jätteskillnad på Nait/NAP90/3. En Nait är ungefär lika kraftig och du skulle nog bli väldigt nöjd med en sådan. Då ingår dessutom fjärr. Däremot skulle 90/3 med ett bra försteg även om det har några år på nacken vara bättre. För vad en nait kostar kan du köpa en begad NAC102 och då är det väldigt bra.
/Erik
OK låter bra, var hittar man en sådan ?? Var bor du Erik ??
 |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 19:41:28
|
/Erik

Inga fler som har några tips ????
 |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
erik
Member

311 Posts |
Posted - 2003/01/01 : 21:29:27
|

Luleå. www.loot.com t ex.
/Erik |
Blås på! |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
|
Larsho
Member

5340 Posts |