Intressant fråga, men tyvärr så finns inte möjligheten på någon H%B receiver (ingen som har recencerats/visats i Svensk hifitidskrift iallafall), utgångar till separata slutsteg brukar däremot finnas på de flesta. (det går ju alltid att gå in o kapa lite olöda dit kablar....)
fick veta att H/Ks värsting har main in på alla slutsteg. Men kostar för mycket för mig.
Ett annat problem: Jag vill kunna ha en separat 2-kanalsdel och surround del. Har tänkt spela CD/skivspelare via min förförstärkare, och TV/Video/DVD/Radio via recievern. Jag har kikat på en Yamaha med Pre out för alla kanaler.
Jag vill koppla ihop systemen på något sätt utan att jag spelar genom två volymkontroller. Idealt torde vara att loopa signalen via AV receivern (ingång->Pre out main) om den har bortkopplingsbar volymkontroll (alltså att signalen bara rinner igenom).
Jag har precis beställt en Marantz 6200SR som har pre out på alla kanaler kommer hem till dörren för ca 5100:- även dom billigare Marantzerna har pre-out. http://www.hifimasters.de/oeffentlich/index.html
Den är på 6x105w så jag hoppas klara surround och centern (om det blir nån sån) på dom så får mina McCormackar ta sig an frontarna och basarna (när dom kommer).
Jag kommer dock att spela genom 2 volymkontroller när jag lyssnar på radio eller hemmabio.