Hej jag heter då dennis ( ny på forumet) Jag har projekt arbete nu sista året i skolan ( ja jag går i skolan är snart 19 men vet vad ja vill ha i hifi väg) och jag tänkte bygga 2 st Gianclone och undrar nu om alla trevliga medlemamr vill skicka ritningar och nödvändig info till mig? Ska kunna förklara galenskapen för min lärare också hoppas jag Om ni har lust/ork skicka det till min mail mini_dennis_@hotmail.com
Kommer bilder på diy delen när bygget börjar Happy holiday på er
/ Dennis ________________________ DIY måste vara en del av paradiset. Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Många köper ju färdiga kretskort ifrån t.ex chipamp.com Jag tror att man kan köpa ett paket som är komplett med kort för båda kanalerna samt nätdel, samt alla komponenter som behövs.
Men om det ska vara projektarbete tycker jag att det är fusk Går du tekniskt gymnasium har du kanske möjlighet att etsa egna kort? Det borde få upp betyget några snäpp jämfört med att köpa färdigt
Här är en dålig bild på mitt senaste kort:
Det är en enkelsidig layout för LM3886 i ickeinverterat mode.
tackar tackar.. ja etsa kan vi göra men det handlar om att får mina lata lärare o göra det också.. ( inte dem bästa lärarna ) men jag tackar för era svar
/ Dennis ________________________ DIY måste vara en del av paradiset. Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Aha. Jo jag har några mystiska fläckar på min tshirt faktiskt, men det var ju inte så farligt Allvarligt talat: Det är farliga syror och baser, men om du använder labbrock, bra diskhandskar, skyddsglasögon och sunt förnuft ska det nog inte vara så farligt!