HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Flytande Engelska....... :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/11/24 :  12:40:26  Show Profile Send mace a Private Message
:-)

quote:
Pris: 200:- Typ: Undervisning

Jag är en utbildad lärare som har varit verksam i över 7 år. Jag riktar mig till ni unga eller äldre, skoltrötta eller ambitiösa, karriärlystna eller vanliga knegare som vill ta er an en språklig vidareutveckling.

Enskilt eller i grupp erbjuder jag följande:

* Lära ut flytande engelska både på lägre och högre nivå i tal, skrift och hörförståelse

* Reparera språkliga brister i svenskan, övar upp läshastighet och/eller utöka ett mer akademiskt språkbruk.

* Bygga upp förutsättningarna att nå målen i svenska/engelska oavsett nivå.

* Förbereda inför Högskoleprovet.

Här är några andra möbler:
-soffbord valnött,
-byrå med två dörr samt tre lådor valnött,

OBS!
SERIÖSA KÖPARE ENDAST!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

Edited by - mace on 2008/11/24 13:58:14

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/11/24 :  15:26:16  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Jag riktar mig till ni unga eller äldre

Ormet kruper på market

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/11/24 :  16:02:35  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Otroligt! Jag retar mig inte på särskilt mycket, men sånt här retar jag mig på

Hur f-n kan man utge sig för att vara språklärare när man har så uruselt språk själv? I princip varje rad bör skrivas om. På några få rader klampar författaren i klaveret gång på gång.

Jag hade velat veta var denna person blivit språkutbildad (betyg?)och var personen varit verksam i 7 år.

Artphotography
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/11/24 :  16:07:54  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Mace, har du skaffat extraknäck vid sidan om?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2008/11/24 :  17:08:09  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja det här visar väl på att det inte ställs särskilt höga krav på lärarkåren numera skulle jag anta. mvhKristofer

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/11/24 :  19:57:58  Show Profile Send Passerati a Private Message
Hittade du det på Best of Blocket
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/11/24 :  21:26:30  Show Profile Send mace a Private Message
Best of Blocket?!?!

Den är ny för mig

Nä, jag bara såg den när jag letade efter en altandörr

Observera att jag inde menar något illa!!!
Jag är då ingen fena på..... Ja en massa saker

M

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2008/11/24 :  23:59:26  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Här är en som borde kvala in på Best of Blocket! Apropå mindre bra språk....

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/11/25 :  07:35:54  Show Profile Send mace a Private Message
Synd att luftfiltret inte är av den modernare luft filter modellen...men det är ju färdigpruttat

M

Mr 500!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/11/25 :  07:58:09  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
En super diskant är ju aktuell just nu men, men... det är väl bäst att ge sig.

Annars gillade jag också det där med flytande engelska på lägre nivå Vad är det månne?

Hey, dude, fuck#180;n bastard fuck#180;n of ma car ya fuck#180;n motherfuck#180;n ashole

.

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2008/11/25 :  08:11:40  Show Profile Send mabron a Private Message
på tal om språk och blocket:
http://www.blocket.se/vi/19230339.htm?ca=23_4_s

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/25 :  09:10:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message
HC: Jag hade invändningar just mot en "en super diskant" men det var någon som tyckte att tvetydigheten var lustig, så jag fick som synes bara min vilja igenom till viss del. Saken har alltså påtalats men inte helt tagits bort då det fanns en annan vilja också.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/11/25 :  09:40:24  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Problemet med särskrivning är svårt. jag är å ena sidan varm anhängare av att inte klanka på de som skriver och har en hel del erfarenhet av att hjälpa människor med dyslexi. (jag menar inte att alla som särskriver har dyslexi) Å andra sidan känns det någonstans i själen varje gång problemet syns. Det syns nuförtiden på kommunala parkerings skyltar, regiontrafikens buss hållplats och i en hel del reklam och annonser, vilket är helt obegripligt för mig.

Fast ännu mer obegripligt är vad det kunde vara för poäng med super diskant ?...
Skall vi göra dygd av fel aktigheter nu ock så?

.

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/25 :  10:31:27  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag på din linje, men som sagts sågs det en poäng med super diskant.

Tänk så här:

En superdiskant = En diskant som spelar högt upp i frekvens, dvs "hjälper" den inbyggda diskanten.

En super diskant = En mycket bra diskant.

Egentligen är det ju inte särskilt lysande (tycker jag...) men så var tankegången som jag förstod det. Vidare hittade jag en helt annan, något mer komisk aspekt på den särskrivningen när det var ett frågetecken efter och inget "en" före...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/11/25 :  10:40:54  Show Profile Send mace a Private Message
Saker och företeelser kan vara roliga utan att för den skull peka finger eller vara elak.

De flesta särskrivningar saknar ju det som jag tycker är roligt.
Parkerings skylt. Inte rolig.
Super diskant. Ganska roligt.

Det är tvetydigheten och/eller den ändrade betydelsen av orden som jag, med en del fantasi, kan dra ut ur meningen finner rolig.

Personen eller översättningsprogrammet som skriver orden är inte den/det som jag finner rolig, eller vill förlöjliga eller håna eller peka ut eller överhuvud taget få med i texten eller vad det nu månde vara.

Jag är medveten om att om personen som skrivit texten som jag klipp&klistrade såg det så är det helt klart möjligt att denne blir sårad. Tråkigt och inte min avsikt.

En kanske lite väl "vid" jämförelse är att jag inte skulle kunna skoja om en tavla jag såg på ett museum av oro för att konstnären skulle höra eller läsa om detta och bli sårad.
En ganska dålig jämförelse då dysleksi o.dyl. inte är självvalt. Vår son och min hustru gjorde då det då inte!
Sedan hävdar ju vissa konstnärer att de inte själv väjer att måla, de bara måste....

Jag är dålig på liknelser, det har jag inte valt

Humor är inte lätt

Ha det BÄST!
Magnus

Mr 500!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/11/25 :  17:19:46  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Ztenlund: Håll fanan högt. En poäng med någon form av grammatiskt haveri där super ersätter superb tror jag inte finns.

Fast jag växte upp i en familj där man blev upprörda när svenska flaggan inte halades i tid på kvällarna

.

www.hificonsult.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000