HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa ny stereo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Travis Bickle
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/01 :  17:41:29  Show Profile Send Travis Bickle a Private Message
Tänkte köpa lösa delar för första gången :)
Är inte så haj på detta men tänkte mig ett hyfsat budget-system (och vill ej ha golvhögtalare). Vad tror ni om detta:

NAD C521i cd
NAD C300 förstärkare
Dali 2002 högtalare

Synpunkter och råd uppskattas enormt!

There's nothing better than a good cup of black coffee.

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/01/01 :  18:08:42  Show Profile Send KennethS a Private Message
Låter som ett klart trevligt system, men för att få lite mera fart och samt ett litet mer öppet mellanregister (Röster och dyl.) så skulle jag även titta in på B&W:s nya 300-serie..Litet dyrare men klart prisvärt till detta fina NAD system.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Travis Bickle
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/01 :  18:21:24  Show Profile Send Travis Bickle a Private Message
Var kan man hitta B&W' 300-serie på nätet? Dom har bara basmodellen på hifiklubben?
Är DM-303 bättre än Dali 2002 tro?

Go to Top of Page

Travis Bickle
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/01 :  18:50:26  Show Profile Send Travis Bickle a Private Message
Ett par B&W DM601 S3 skulle kanske vara rimligt?

Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/01/01 :  20:32:13  Show Profile Send widen76 a Private Message
Stämmer in med föregående talare, NAD är en väldigt trevlig bekantskap. Jag har själv nyligen köpt en NAD C521i och NAD C350 med B&W DM603 S3 (golv-)högtalare. Är helnöjd! NAD 300 är ett kraftpaket, kan driva många olika högtalartyper. NAD C521i är också en mycket bra CD-spelare. Och då är jag ändå hårdrockare! Känns som man har en helt ny skivsamling.

Tips! Bli inte rädd om anläggningen inte låter som den gjorde i butiken när du har satt upp den hemma. Citat från HiFi-klubbens hemsida (www.hifiklubben.se):

"Inspelning: Det kan vara bra att tänka på att all utrustning, både högtalare och elektronik, förändrar sig den första tiden man använder den. Högtalare bör spelas in 50-100 timmar innan de låter som de ska, och under denna period bör man vara lite försiktig med att spela riktigt högt.
Elektronik har också en inspelningsperiod, men då spelar volymen ingen roll. Ljudkvaliteten förbättras alltså under de första veckorna, så bli inte förvånad om din alldeles nya anläggning inte låter likadant som när du provlyssnade den i butiken."

Ta med favoritskivan till butiken, provlyssna grejorna och jämför bland alternativen. Detta moment, tycker jag, är nästan halva nöjet och man känner sig riktigt nöjd när man vet vad man vill ha.

/Marcus

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Robin84
Member

89 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:58:11  Show Profile Send Robin84 a Private Message
quote:
Originally posted by Travis Bickle

Ett par B&W DM601 S3 skulle kanske vara rimligt?

Ja. Ett klart bättre val än 300-serien enligt mig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000