HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audionet AMP2G2 till multikanal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:28:47  Show Profile Send JMlab a Private Message
Jag använde en del av helgen till att testa 2kanalljud på multikanal anl.
Jag har en hemmabio bestående av Audionet tvärs igenom MAP+Vip+Amp4och
3 st JM Miniutopia i fronten har hitintills inte varit helt belåten med 2-kanalljudet då måste man testa. Sagt och gjort jag baxade ner mina AMP2G2 som normalt bor ihop med Wadia samtJM MezzoUtopia och där
verkligen lirar ihop på ett utsökt sätt.nåja ner med Amp2G2 till källaren där jag har hembioanl.i med gejorna och se nu finns allt det som jag tidigare saknade i MiniUtopiorna bas med kraft/kontroll/och
snabbhet diskant som inte är påträngande utan mjuk & fin, även stereo-
perspektivet med detaljer och 3D allt fanns där nu!!!!!så det blir
3 nya monoblock som kommer att driva frontarna och då med en ljudåtergivning som ligger i nivå med 2 kanalanl.Så visst går det att
kombinera 2 kanals High-End Ljud med en högkvallitets hemmabio ev tvivlare är välkomna att bli överbevisade!!!!!
Mvh
JMlab

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:31:54  Show Profile Send EAR a Private Message
Det behöver inte jag bli överbevisad om.Säkert hur bra som helst.
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:37:21  Show Profile Send mats a Private Message
Kul att höra..Funderar själv på att köpa nytt slutsteg av någon sort..Hur tycker du audionet MAP och VIP är om man får fråga? Har du jämfört dom med showcase eller liknande? Är allm'nt intresserad av audionets produkter verkar vara fina grejer
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:58:46  Show Profile Send JMlab a Private Message
Hej Mats!
Jag provade försteg från Thule,Primare samt TagMaclarens F1
I det gänget var det kristallklart att Map spelade bäst samt hade flest användbara finesser.
Jag har haft min Map i lite drygt ett halvår och vid den tidpunkten fanns det ingen Showcase att tillgå.Jag har haft besök
av en kille från Halmstad som har en Showcase men som nog tyckte att Map var ett snäpp vassare.När det gäller Audionets grejor så har jag genomgående A prylar så när som på en Wadia.

Betr Vip är det en RIKTIGT BRA DVD SAMT FUNGERAR SOM EN RIKTIG
HIGH_END CD-spelare(den är ännu bättre än ART)
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2003/01/01 :  23:08:26  Show Profile Send mats a Private Message
Ok..Det vär bare att spara:). När det gäller slutstegen från audionet vilket tycker du att man ska satsat på? Den femkanaliga eller är det bättre att spara rotel 1075 för att driva bakkanalerna i framtiden och köra ett 2 kanligt eller 3kanaligt (har audionet detta??) till frontarna..VIP har jag hört är mycket bra men har ej lyssnat på den själv (hur står den mot wadian cd mässigt?
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/01 :  23:24:04  Show Profile Send JMlab a Private Message
Hej Igen!
Audionet håller på att fädigställa ett bioslutsteg som du kan få
allt ifrån 2-7 kanaler det kommer att lämna 150 watt/kanal
De har även Amp 4 som har 4 kanaler/100watt.
De jag har bestämt mig för är AMP2G2 som är monoblock som lämnar
200 watt/kanal och är en kostsammare lösning.
Det kan ju vara en förnuftig lösning att spara Roteln till bakkanalerna under förutsättning att de har en snarlik ljudkaraktär.
Är du nere i Malmö kan jag fixa att du får lägga ett öra på både Wadian samt VIP.
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2003/01/01 :  23:45:07  Show Profile Send mats a Private Message
Ok tack för infon..Bor i stockholm och ska nog åka till sontec för att lyssna lite mer (har bara hört audionet en gång) .Tack för erbjudandet iallafall :)..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000