HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Spotify
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2008/12/22 :  10:47:02  Show Profile Send Hornta a Private Message
klarar mig fint på Last.fm och iTunes än så länge, men gillar helt klart konceptet! ska prova senare, men har inget behov just nu... har jättemycket bra musik på datorn ;)

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2008/12/22 :  17:18:46  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jag är premium-medlem, och för ett par dar sen fick jag en hel drös nya spotify-invites. Nu har jag fler än jag kan göra av med, så jag tänkte dela ut 10 st till nyfikna forum-medlemmar. Först till kvarn gäller. Skicka PM!

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/12/22 :  20:47:35  Show Profile Send Passerati a Private Message
Trevligt initiativ Uniper

Lyssnat på cirkus +1000 låtar via spotify nu, är det fler som kopplat Spotify till Last.fm
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/12/23 :  00:34:42  Show Profile Send matte76 a Private Message
Då var man medlem, tack för inviten Uniper!

Edit: Mitt omdöme är att idén är mycket bra, lättillgänglig musik är perfekt. Men ljudkvaliteten lämnar mycket övrigt att önska. Långt från cd-kvalitet faktiskt. Men höjs ljudkvaliteten är jag helt med på detta.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/12/23 06:49:46
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/12/23 :  10:34:23  Show Profile Send Blue a Private Message
Å andra sidan kan man ju se det såhär: Den dagen det erbjuds lossless-filer via en tjänst som Spotify finns det ju verkligen ingen poäng i att köpa cd-skivor längre. (För icke-audiofiler är ju poängen redan idag överspelad). Men då förmodar och hoppas jag att det börjas ta betalt för abonnemangen. Och då är vi där dit jag länge sagt att utvecklingen rimligen borde gå: Konsumenten betalar in en prenumerationsavgift och lyssnar på vilken musik han vill när han vill (liknande bör väl dyka upp för filmer, spel etc). Smidigt och lagligt. Sedan lär det väl knappast få dom som vägrar betala ett öre för musiken/filmerna att lägga av med olaglig nedladdning, men det är ju en annan femma.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/12/24 :  00:29:23  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
En ide hade varit att ha en version där man betalar en slant extra för högupplöst material.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/12/24 :  00:38:55  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
quote:
Trådlöstljud: MacBook + AirPort Express + Fjärrkontroll (iPhone och Apple Remote) = Enkel musikglädje!
Lite OT kanske, men vill bara tipsa dig Hornta (och alla andra Applefanatiker som kör denna setupen) om AirFoil. Ett program som låter dig strömma allt ljud från Macen till APE.

Länk:
http://rogueamoeba.com/airfoil/
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2008/12/24 :  14:33:33  Show Profile Send Uniper a Private Message
Sju Spotify-invites kvar.. Någon mer som vill ha en?

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/12/24 :  19:26:56  Show Profile Send Passerati a Private Message
Du har pm
Go to Top of Page

Mr.Crowley
Starting Member

40 Posts

Posted - 2008/12/25 :  10:30:07  Show Profile Send Mr.Crowley a Private Message
Du har pm
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/12/25 :  12:03:30  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
PM från mig med.
Go to Top of Page

Dartman
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/12/25 :  12:09:40  Show Profile Send Dartman a Private Message
Och från mej

The Gingerbreadman - psychopath, genius, convicted murder and biscuit.
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2008/12/25 :  13:36:56  Show Profile Send Uniper a Private Message
Tomten har varit i era PM-lådor

Go to Top of Page

Dartman
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/12/25 :  23:26:37  Show Profile Send Dartman a Private Message
Tack så mycket Uniper!

Ljudet är ju (förstås) sådär, men möjligheterna att kolla in det man kanske ska handla är kanon! Dessutom är det rätt mysigt att lyssna på en del favvisar som man inte har...

Just nu går David Gilmour - Live in Gdansk, har haft Pink Floyd som husgudar sen sådär 1980, men tappade dom efter splittringen en del. Har trots det sett Delicate Sound of Thunder-turnen, och (kanske skrytigast) premiärkonserten på Pros and Cons of Hitchhiking.
Den senare var fullständigt magisk med Clapton på gura och Collins på sax, mmm! Det som toppade var att Roger Waters efter extranumren (Brain Damage och Eclpise) kom in och sa:
"Sorry, we haven't rehearsed any more, thank you"

Jag hade konserten på bootlegtape, men lånade ut den (min dumme f-n), är det någon som har den?

Okej, det var ju en utvikning, skyller lite på sockerrörsprodukt från Barbados

The Gingerbreadman - psychopath, genius, convicted murder and biscuit.
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2008/12/26 :  00:54:22  Show Profile Send Uniper a Private Message
Då var det slut på invites för denna gången. Förmodligen kommer jag att få fler och då kan jag dela ut en ny omgång, men jag vet ju inte när. Finns det inga andra Spotify-medlemmar som har överblivna invites?

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22013 Posts

Posted - 2008/12/26 :  10:04:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag bugar och bockar Uniper! Det här var ganska fräckt. Vi får nog ge spotify en liten knuff så att man kan få lossless, gärna någon HD-variant.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2008/12/26 :  17:14:22  Show Profile Send Uniper a Private Message
quote:
Vi får nog ge spotify en liten knuff så att man kan få lossless, gärna någon HD-variant.

Hade ju varit strålande om vi kunde få lossless, är vi tillräckligt många som vill ha det borde det finnas en chans..

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/12/26 :  22:57:24  Show Profile Send govinda a Private Message
Verkar kul

Jag tar gärna emot en Spotify-invite! om någon skulle ha en till övers.

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/12/27 :  00:38:19  Show Profile Send Yunick a Private Message
Jag har en antal invites att dela med mig av. Skicka ett PM med din mailadress :)

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...

Edited by - Yunick on 2008/12/27 12:19:17
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/12/27 :  12:23:18  Show Profile Send govinda a Private Message
Jag får upp detta felmeddelandet från F-Secure!

Malicious code found in file C:\Program\Spotify\Spotify.exe.
Infection: PECompact
Action: none.

Behöver jag ändra i inställningarna på F-secure eller är det nåt som är mindre bra från spotify? Någon som vet?

Edited by - govinda on 2008/12/27 12:32:19
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/12/27 :  12:32:03  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
På Mac så måste man tillåta inkommande anslutningar i brandväggen.
Det bör du nog göra i brandväggen i F-secure också...?
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2008/12/28 :  07:50:19  Show Profile Send leffee a Private Message
Fick mej en genomgång av Passerati igår kväll.
Om någon har en invite över så är jag intreserad
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/12/28 :  21:24:23  Show Profile Send govinda a Private Message
quote:
Det bör du nog göra i brandväggen i F-secure också
Tackar ska kolla upp! Är ingen hacker direkt Datorn har börjat trilskas efter servicepack-3 den dör och har sig glömmer ip-adresser och varnar för allt som inte är från Microsoft Rensar bort cockies och temporära filer kör CCleaner Ad-aware hjälper inte.
Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/12/29 :  09:18:19  Show Profile Send Yunick a Private Message
Jag har några invites kvar om någon mer är sugen på att prova.

Pm'a mig din mailadress.

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...

Edited by - Yunick on 2008/12/29 09:18:39
Go to Top of Page

aleks
Member

79 Posts

Posted - 2008/12/29 :  11:25:07  Show Profile Send aleks a Private Message
Du har pm =)

Airport Express - Dared MP-6 - Amphion Helium 510
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000