HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Spotify
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/12/29 :  18:36:00  Show Profile Send mace a Private Message
Jag fick prova & lyssna på spotify hos en god vän i sommras.
Jag blev då impad

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/01/02 :  22:35:13  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
God fortsättning och
Gott nytt år, mina vänner!

Julen är inte slut ännu. Jag hittade en oerhört bra och mysig julalbum på Spotify som heter Cajun Christmas.
Jag är kronisk allergisk för nästan alla kommersiella julskivor men den här köper jag *ler*
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/10 :  13:55:22  Show Profile Send Passerati a Private Message
Övergett julmusiken själv nu till förmån för metal.

Tänkte att man ju också kan tipsa på skön/rolig/bra musik osv, via Spotify i tråden om man vill
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2009/01/10 :  14:18:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Man kan ju till och med dela med sig av spellistor, så det är bara att sätta ihop virtuella blandband och sätta igång

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2009/01/13 :  08:20:29  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Fick min inbjudan från Spotify igår Så det blev en del lyssnande igår, helt klart en bra site, där man hittar det mesta

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/01/13 :  08:49:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
Japp, synd bara att ljudet inte är så bra. Men det kanske blir bättre i framtiden.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2009/01/13 :  09:28:06  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
ljudet är väl inte det bästa, men jag tror många använder siten till att hitta ny musik och sen när man väl finner något bra så köps skivan in på cd eller vinyl

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/01/13 :  11:52:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tror jag också, och i det syftet är Spotify kanon. Är själv medlem

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/13 :  14:17:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
quote:
ljudet är väl inte det bästa, men jag tror många använder siten till att hitta ny musik och sen när man väl finner något bra så köps skivan in på cd eller vinyl

Been there, done that, love it

Har alltid vetat att jag varit väldigt inskränkt när det gäller musik. Inte p.g.a. att jag inte velat prova nya men snarare bränt mig av att prova köpa en del skivor på måfå men när jag kommit hem har det varit någon viss låt på skivan som varit bra och resten skit. Därför har jag blivit väldigt snål av mig och håller i plånboken hårt och lyssnar istället mycket på lite än att prova nytt.

Jag har lyssnat på mer (olika) musik under den senaste tiden och genom Spotify än jag lyssnat på tidigare genom hela mitt liv.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/01/13 :  14:47:14  Show Profile Send e-robban a Private Message
EuphoniC: lyssnar du på Spotify via "storstereon" och hur låter det tycker du? Är själv ordentligt inne i Spotifyträsket men vill inte köra det dator>rca>förstärkare (har dock provat). kommer att skaffa en mediastreamer snart så då blir det via den ut i stereon.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/13 :  15:05:24  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nej, jag kör detta på jobbet.

Hemma är det fortfarande CD som gäller men jag hoppas att det kommer en högre upplöst variant inom en inte allt för avlägsen framtid för jag vill verkligen ha detta på anläggningen hemma.

Här på jobbet kör jag via Freguson Hill's lilla FH007-system som spelar riktigt bra men utan subwoofer.

Tyvärr är det en klart märkbar skillnad i detaljer i ljudet mellan detta och samma utgåva på CD. Det är mycket smått och gott som försvinner i komprimeringen men jag tycker inte att det låter dåligt utan helt OK

/Jonas

Edited by - EuphoniC on 2009/01/13 15:06:37
Go to Top of Page

rocksteady
Member

88 Posts

Posted - 2009/01/13 :  19:26:26  Show Profile  Visit rocksteady's Homepage Send rocksteady a Private Message
bluemindboy: tack för det tipset. hade jag helt missat. jag antar att det dock inte går att streama filmljud med någon precision, men nog ska man ha användning för det ändå.

Novis vars intresse sträcker sig åt det analoga hållet.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/01/14 :  00:43:28  Show Profile Send Roq a Private Message
OT:
euphonic: Trevligt system. De där trodde jag var betydligt dyrare...även minivarianten. Eller finns det 3 storlekar. Trodde det var de "äkta" och sen en liten storlek?

http://www.fergusonhill.co.uk/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=31

Två högtalare med med en förstärkare för 3500:- Verkar ju väldigt bra.
Hur låter dem??
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/14 :  09:04:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nej, det finns bara två och med det priset är det ett riktigt klipp. Jag hostade upp 6500 som det kostar här i Sverige då men nu ser jag att även priset här har sjunkit till 4700 kr på Apple Store (jag köpte inte där, handlade av Patrik Caesar som sålde märket då).

De låter verkligen "hifi". Jag skrev lite i min medlemstråd om ljudet men kan summera som så att man helt plötsligt börjar ställa hifi-krav på datorn, något jag inte tidigare gjort med de högtalare jag haft. Ju bättre det blir ju mindre problem tolererar man och är det just faktum att jag valt att köra utan subwoofer som gör att det saknas något i ljudet. Det är verkligen väl investerade pengar, speciellt nu när priset sjunkit!

Edit: Alltså, det fungerar bra även utan subwoofer, speciellt till datorn där man befinner sig nära men som kompaktstereo i vardagsrummet så behöver man förstås komplementera med en subwoofer för att få ett fullvuxet ljud.

Sedan är elementen små och det sätter förstås begränsningar i hur högt man kan spela men det är heller inget problem vid datorn och på så nära avstånd

/Jonas

Edited by - EuphoniC on 2009/01/14 09:09:52
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2009/01/29 :  13:14:48  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Spotify är tvungna att ta bort tusentals låtar:
http://www.idg.se/2.1085/1.208567/spotify-tvingas-rensa-bort-musik
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/29 :  15:07:35  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Om någon mot all förmodan har en invite till övers så mottages en med stor tacksamhet!

/Jonas

Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2009/01/29 :  15:44:33  Show Profile Send johmi a Private Message
Tänk att dom (skivbolagen) inte kan lära sig. Att begå ett misstag en gång (underskatta internet) visst, men att göra samma svidande fel två gånger... Ja jag säger då det...

/Mikael
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/01/29 :  17:37:19  Show Profile Send educk a Private Message
quote:
Om någon mot all förmodan har en invite till övers så mottages en med stor tacksamhet!

send ett PM med din mejl så ordnar jag detta

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/30 :  08:19:37  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tack så mycket för erbjudandet men en hjälpsam själ har redan skickat mig en

/Jonas

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/01/30 :  09:14:19  Show Profile Send BosseBula a Private Message
educk: Det är kanske fler som vill ha, som undertecknad.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/01/30 :  12:16:27  Show Profile Send mace a Private Message
Jag undertecknar gärna mig själv

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2009/01/31 :  09:37:48  Show Profile Send rovis a Private Message
Jag kan tipsa om min senaste favoritartist, Holländska Spinvis! Alla hans skivor finns på Spotify. Det är lite typ drömsk rock-elektronika med mycket samplingar och jättestora, jättehärliga ljudtapeter späckade med små detaljer och stora om vart annat.

Som ingångslåtar kan jag tipsa om Ik will alleen maar swemmen (långsam och fin), Bagagedrager (mer rockig) och Bijt mijn tong af (ganska lättillgängligt pop-stuk).
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2009/01/31 :  09:39:31  Show Profile Send rovis a Private Message
Sen tycker jag det är lite häftigt att skivdebutera vid över 40 och då braka rätt in på den alternativa pop-scenen som ett slags Nederländernas Håkan Hellström, med tre superbra skivor på fyra år.
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/01/31 :  19:19:09  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jag har invites till den som ber snällt ;)

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

rocksteady
Member

88 Posts

Posted - 2009/02/01 :  01:09:07  Show Profile  Visit rocksteady's Homepage Send rocksteady a Private Message
e-robban, du har PM

Novis vars intresse sträcker sig åt det analoga hållet.
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000