| Author |
Topic  |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2009/02/03 : 00:01:56
|
Kolla in Richard Cheese lounge-versioner av en massa låtar. Knäppt men rätt kul! Testa gärna "Baby got back", eller varför inte den enormt stämningsförstörande inledningen på "Sunday bloody sunday"  |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/03 : 07:08:01
|
Collaberative playlists är ju rätt skoj 
HiFiForum.nu borde ha ett gäng collaberative playlists i olika genre. Det fiffiga är förstås att vem som helst till skillnad från enbart ägaren kan lägga in låter i listorna för att bygga upp en bred och allsidig spellista inom genret. |
/Jonas
|
 |
|
|
educk
Member

316 Posts |
Posted - 2009/02/03 : 11:53:13
|
har faktist funderat i samma svängar. hur kopplar vi de till forumet på ett smidigt sätt. de går att lägga upp spotify adressen till playlisterna i en tråd. jobbiga med genre är att jag är helt värdelös på det eller så är de för jag inte vill känna mig innestängd
alla undertecknade kan skicka PM med mejladress för invite, har några kvar |
Ljudrättsaktivist arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista |
Edited by - educk on 2009/02/03 23:56:49 |
 |
|
|
Sundström
Member

745 Posts |
Posted - 2009/02/05 : 16:11:42
|
| Tack så mycket educk! Det var ju riktigt smidigt att komma igång! |
 |
|
|
govinda
Med nytt namn

2292 Posts |
Posted - 2009/02/05 : 22:09:21
|
Har kommit igång igen efter jag bytt virusprogram och rensat datorn på skräp.
Skall spåna på lite låtlister som jag har liggande, skulle vara kul att lägga upp dem, Blir efter att jag botaniserat lite till.
mvh |
 |
|
|
bluemindboy
Member

380 Posts |
|
|
Maruder
Member

240 Posts |
Posted - 2009/02/06 : 14:06:44
|
| Är det nån mer som behöver invites så skicka ett pm bara, jag har också ett par kvar :) |
 |
|
|
Passerati
Member

3449 Posts |
Posted - 2009/02/07 : 16:33:56
|
quote: Roq Kolla in Richard Cheese lounge-versioner av en massa låtar. Knäppt men rätt kul! Testa gärna "Baby got back", eller varför inte den enormt stämningsförstörande inledningen på "Sunday bloody sunday" 
Lyssnar nu 
Har några invite för den som önskar, tjoa via pm. |
 |
|
|
OcA
Member

2184 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 10:07:02
|
Har testat nu... Fan vad skoj! 
Går det att söka på genre på något vis? Hittar inte den funktionen... Vore väldigt vettigt om det hade funnits.
Annars tycker jag ljudkvaliteten är helt ok! Visst, flac och annan lossless är bättre, men jag tycker det låter och funkar bra som det är.
Vissa låtar verkar ha sämre ljudkvalitet än andra dock... Lyssnade på Tenacious D och den lät inte rolig. Däremot var kvaliteten på Scorpions plattor suverän... Vet inte varför eftersom det ska vara samma komprimering på allt? |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 10:37:01
|
Genresökning tror jag bara finns om man har ett betalabonnemang?
Kvalitet... förmodligen p.g.a. att skivorna håller dito inbördes kvalitetsskillnad  |
/Jonas
|
 |
|
|
Anjin
Member

158 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 11:27:08
|
Jag tycker att reklamen kommer mer frekvent än tidigare nu än förut. Någon som upplever samma sak?
Med tanke på borttagna artister: Känns väldigt tråkigt att metallica är så anti allting fortfarande. Inte för att jag lyssnar på dem allt för ofta längre, men en slentrianmässig lyssning av kill 'em all skulle ju vara kul.  |
 |
|
|
rogerjons
Member

88 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 13:32:29
|
Är man sugen på att testa Spotify så delas det ut ett begränsat antal invites varje dag på http://spotify.rejected.se/.
/Roger |
 |
|
|
educk
Member

316 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 14:35:17
|
quote: Går det att söka på genre på något vis? Hittar inte den funktionen... Vore väldigt vettigt om det hade funnits.
skriv i sökfältet om du vill lyssna på rock
genre:rock |
Ljudrättsaktivist arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista |
Edited by - educk on 2009/02/11 14:36:05 |
 |
|
|
OcA
Member

2184 Posts |
Posted - 2009/02/11 : 15:59:28
|
EuphoniC -> Har bägge skivorna i lossless med och där låter Tenacious-skivan betyyydligt bättre än via Spotify. Scorpions är det inte så stor skillnad på faktiskt... Men jag kanske missade det roliga i ditt inlägg? 
educk -> Dagens stora hattlyft till dig! |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/14 : 14:17:38
|
Nej du missade inte något roligt i vad jag skrev för där fanns inget skoj, bara antaganden 
Kan mycket väl vara så att det inte avspeglar de absoluta skillnaderna mellan CD-originalen.
Har just släpat in datorn i biorummet eftersom det blir hockey på storbild ikväll och naturligtvis är Spotify det första man provar. Blev faktiskt lite besviken vilken skillnad det är mellan ljudet på CD och detta, betydligt mer påtagligt "sämre" än vad anläggningen på jobbet gett sken av.
Men, fortfarande inga problem att lyssna som bakgrundsmusik  |
/Jonas
|
 |
|
|
poppen
Member

1570 Posts |
Posted - 2009/02/16 : 09:10:14
|
| Hur lång tid tar det innan man får invites. Min chef är sur för att jag inte har någon invites till honom. Han vill inte aktivera sitt svenska spel konto han e för snål. |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/20 : 09:02:42
|
Är det någon som har en invite till övers tar väldigt gärna emot en med tack och bock om det finns någon vänlig själ där ute |
/Jonas
|
 |
|
|
Mr.J
Starting Member
11 Posts |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 13:55:31
|
Tack 
Förstår inte riktigt vitsen med invites om det pumpas ut hur mycket invites som helst via webbsidor som denna, men det är jag förstås tacksamt för  |
/Jonas
|
 |
|
|
fidelityn
Member

870 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 19:44:46
|
Spotify tycker jag det bästa som hänt inom musiken på bra länge. Under rådande förhållande tycker jag det låter riktigt bra jämfört med de flesta internetradio-stationer.
Visst det går inte att jämföra med cd-vinyl-flac-versioner o.s.v. men eftersom man man ändå har datorn kopplad till hifin så lägger jag upp favoriterna som flac i mediacentern och får det bästa av 2 världar, så ser jag på det hela i.a.f. |
 |
|
|
musiclover
Member

345 Posts |
Posted - 2009/02/22 : 19:03:18
|
Jag har 3 st invites om någon är intresserad.
Skicka ett PM till mig, så skickar jag en invite. Jag behöver er e-mail adress |
Edited by - musiclover on 2009/02/24 12:20:23 |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 08:03:05
|
Liten reflektion....
Har spelat lite mer på anläggningen hemma och Spotify är nu helt avskrivet där. Jag får ont i huvudet nästan direkt, det låter väldigt komprimerat och onaturligt med en svulstig och ej följsam botten. Helt olyssningsbart om man befinner sig i samma rum 
På jobbanläggningen låter det alltså bättre men omvänt sämre med bättre material. En viss förklaring ligger förstås i att det är en 2+2 anläggning utan .1 varför den blir slankare i botten och ljudet känns som mer följsamt när den inte störa av en dålig botten.
Kan dock inte förklara varför det känns mer upplöst och detaljerat på jobbet än hemma, kanske för att jag står väldigt nära på jobbet, spelar på låg (lägre) volym och att rummet inte är lika dämpat. Men dessa skillnader borde borde även upplevas när jag spelar originalskivorna på resp. anläggning.
Nåja, jag står på jobbet och lyssnar 8 timmar om dagen så Spotify är fortfarande guld. Hoppas nu bara det inte dröjer allt för länge innan det börjar dyka upp liknande "mer" eller "helt" lossless oavsett om det är Spotify som hinner först eller inte. |
/Jonas
|
 |
|
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 08:15:40
|
| Min åsikt om ljudet på Spotify - Helt ok om man lyssnar på datorhögtalare, även om de FLAC- och WAV-filer jag har på hårddisken (från cd-skivor) låter klart bättre även genom datorhögtalarna. Ska man lyssna på (fin)stereon låter cd-skivorna betydligt bättre. Hade bara ljudet varit av cd-kvalitet (eller bättre) hade Spotify varit kanon, nu är det en mycket bra idé som kan bli bättre. Gränssnitt och handhavande är strålande, synd att ljudet inte är lika bra. Men de flesta som använder programmet lyssnar nog på MP3 även annars och har troligen ganska sunkiga högtalare att lyssna genom, dvs de bryr sig inte så mycket om ljudkvalitet. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2009/02/23 08:19:13 |
 |
|
|
Anjin
Member

158 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 09:54:07
|
Bah. Nu märker spotify om man trycker på den magiska knappen "mute" när det är reklam. Högst irriterande.  |
 |
|
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 09:06:42
|
Fick precis ett mejl från min bredbandsleverantör, Bredbandsbolaget att jag kommer att fortsätta att få Spotify gratis så länge jag är kund hos dom om än inte ett premium konto |
 |
|
Topic  |
|