HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Spotify
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/02/03 :  00:01:56  Show Profile Send Roq a Private Message
Kolla in Richard Cheese lounge-versioner av en massa låtar. Knäppt men rätt kul!
Testa gärna "Baby got back", eller varför inte den enormt stämningsförstörande inledningen på "Sunday bloody sunday"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/03 :  07:08:01  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Collaberative playlists är ju rätt skoj

HiFiForum.nu borde ha ett gäng collaberative playlists i olika genre. Det fiffiga är förstås att vem som helst till skillnad från enbart ägaren kan lägga in låter i listorna för att bygga upp en bred och allsidig spellista inom genret.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/02/03 :  11:53:13  Show Profile Send educk a Private Message
har faktist funderat i samma svängar. hur kopplar vi de till forumet på ett smidigt sätt. de går att lägga upp spotify adressen till playlisterna i en tråd. jobbiga med genre är att jag är helt värdelös på det eller så är de för jag inte vill känna mig innestängd

alla undertecknade kan skicka PM med mejladress för invite, har några kvar

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista

Edited by - educk on 2009/02/03 23:56:49
Go to Top of Page

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2009/02/05 :  16:11:42  Show Profile Send Sundström a Private Message
Tack så mycket educk! Det var ju riktigt smidigt att komma igång!
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2292 Posts

Posted - 2009/02/05 :  22:09:21  Show Profile Send govinda a Private Message
Har kommit igång igen efter jag bytt virusprogram och rensat datorn på skräp.

Skall spåna på lite låtlister som jag har liggande, skulle vara kul att lägga upp dem, Blir efter att jag botaniserat lite till.

mvh
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2009/02/06 :  14:03:20  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
quote:
Spotify är tvungna att ta bort tusentals låtar:
http://www.idg.se/2.1085/1.208567/spotify-tvingas-rensa-bort-musik

Oj.
Har jobbat på en fin låtlista sedan jag började med Spotify, men nu har mer än hälften av låtarna försvunnit..

Go to Top of Page

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/02/06 :  14:06:44  Show Profile Send Maruder a Private Message
Är det nån mer som behöver invites så skicka ett pm bara, jag har också ett par kvar :)
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/02/07 :  16:33:56  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Roq
Kolla in Richard Cheese lounge-versioner av en massa låtar. Knäppt men rätt kul!
Testa gärna "Baby got back", eller varför inte den enormt stämningsförstörande inledningen på "Sunday bloody sunday"
Lyssnar nu

Har några invite för den som önskar, tjoa via pm.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/11 :  10:07:02  Show Profile Send OcA a Private Message
Har testat nu... Fan vad skoj!

Går det att söka på genre på något vis? Hittar inte den funktionen... Vore väldigt vettigt om det hade funnits.

Annars tycker jag ljudkvaliteten är helt ok! Visst, flac och annan lossless är bättre, men jag tycker det låter och funkar bra som det är.

Vissa låtar verkar ha sämre ljudkvalitet än andra dock... Lyssnade på Tenacious D och den lät inte rolig. Däremot var kvaliteten på Scorpions plattor suverän... Vet inte varför eftersom det ska vara samma komprimering på allt?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/11 :  10:37:01  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Genresökning tror jag bara finns om man har ett betalabonnemang?

Kvalitet... förmodligen p.g.a. att skivorna håller dito inbördes kvalitetsskillnad

/Jonas

Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/02/11 :  11:27:08  Show Profile Send Anjin a Private Message
Jag tycker att reklamen kommer mer frekvent än tidigare nu än förut. Någon som upplever samma sak?

Med tanke på borttagna artister: Känns väldigt tråkigt att metallica är så anti allting fortfarande. Inte för att jag lyssnar på dem allt för ofta längre, men en slentrianmässig lyssning av kill 'em all skulle ju vara kul.
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2009/02/11 :  13:32:29  Show Profile Send rogerjons a Private Message
Är man sugen på att testa Spotify så delas det ut ett begränsat antal invites varje dag på http://spotify.rejected.se/.

/Roger
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/02/11 :  14:35:17  Show Profile Send educk a Private Message
quote:
Går det att söka på genre på något vis? Hittar inte den funktionen... Vore väldigt vettigt om det hade funnits.

skriv i sökfältet om du vill lyssna på rock

genre:rock

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista

Edited by - educk on 2009/02/11 14:36:05
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/11 :  15:59:28  Show Profile Send OcA a Private Message
EuphoniC -> Har bägge skivorna i lossless med och där låter Tenacious-skivan betyyydligt bättre än via Spotify. Scorpions är det inte så stor skillnad på faktiskt... Men jag kanske missade det roliga i ditt inlägg?

educk -> Dagens stora hattlyft till dig!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/14 :  14:17:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nej du missade inte något roligt i vad jag skrev för där fanns inget skoj, bara antaganden

Kan mycket väl vara så att det inte avspeglar de absoluta skillnaderna mellan CD-originalen.

Har just släpat in datorn i biorummet eftersom det blir hockey på storbild ikväll och naturligtvis är Spotify det första man provar. Blev faktiskt lite besviken vilken skillnad det är mellan ljudet på CD och detta, betydligt mer påtagligt "sämre" än vad anläggningen på jobbet gett sken av.

Men, fortfarande inga problem att lyssna som bakgrundsmusik

/Jonas

Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/02/16 :  09:10:14  Show Profile Send poppen a Private Message
Hur lång tid tar det innan man får invites. Min chef är sur för att jag inte har någon invites till honom. Han vill inte aktivera sitt svenska spel konto han e för snål.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/20 :  09:02:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Är det någon som har en invite till övers tar väldigt gärna emot en med tack och bock om det finns någon vänlig själ där ute

/Jonas

Go to Top of Page

Mr.J
Starting Member

11 Posts

Posted - 2009/02/20 :  16:07:42  Show Profile Send Mr.J a Private Message
Kolla in dessa två länkar, där kan man få tag på invites... brukar komma ut nya varje dag.

http://spotify.rejected.se/

http://garaget.in/invites/

Edited by - Mr.J on 2009/02/20 16:09:14
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/21 :  13:55:31  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tack

Förstår inte riktigt vitsen med invites om det pumpas ut hur mycket invites som helst via webbsidor som denna, men det är jag förstås tacksamt för

/Jonas

Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2009/02/21 :  19:44:46  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Spotify tycker jag det bästa som hänt inom musiken på bra länge.
Under rådande förhållande tycker jag det låter riktigt bra jämfört med de flesta internetradio-stationer.

Visst det går inte att jämföra med cd-vinyl-flac-versioner o.s.v. men eftersom man man ändå har datorn kopplad till hifin så lägger jag upp favoriterna som flac i mediacentern och får det bästa av 2 världar, så ser jag på det hela i.a.f.
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2009/02/22 :  19:03:18  Show Profile Send musiclover a Private Message
Jag har 3 st invites om någon är intresserad.

Skicka ett PM till mig, så skickar jag en invite.
Jag behöver er e-mail adress

Edited by - musiclover on 2009/02/24 12:20:23
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/02/23 :  08:03:05  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Liten reflektion....

Har spelat lite mer på anläggningen hemma och Spotify är nu helt avskrivet där. Jag får ont i huvudet nästan direkt, det låter väldigt komprimerat och onaturligt med en svulstig och ej följsam botten. Helt olyssningsbart om man befinner sig i samma rum

På jobbanläggningen låter det alltså bättre men omvänt sämre med bättre material. En viss förklaring ligger förstås i att det är en 2+2 anläggning utan .1 varför den blir slankare i botten och ljudet känns som mer följsamt när den inte störa av en dålig botten.

Kan dock inte förklara varför det känns mer upplöst och detaljerat på jobbet än hemma, kanske för att jag står väldigt nära på jobbet, spelar på låg (lägre) volym och att rummet inte är lika dämpat. Men dessa skillnader borde borde även upplevas när jag spelar originalskivorna på resp. anläggning.

Nåja, jag står på jobbet och lyssnar 8 timmar om dagen så Spotify är fortfarande guld. Hoppas nu bara det inte dröjer allt för länge innan det börjar dyka upp liknande "mer" eller "helt" lossless oavsett om det är Spotify som hinner först eller inte.

/Jonas

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/02/23 :  08:15:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Min åsikt om ljudet på Spotify - Helt ok om man lyssnar på datorhögtalare, även om de FLAC- och WAV-filer jag har på hårddisken (från cd-skivor) låter klart bättre även genom datorhögtalarna. Ska man lyssna på (fin)stereon låter cd-skivorna betydligt bättre. Hade bara ljudet varit av cd-kvalitet (eller bättre) hade Spotify varit kanon, nu är det en mycket bra idé som kan bli bättre. Gränssnitt och handhavande är strålande, synd att ljudet inte är lika bra. Men de flesta som använder programmet lyssnar nog på MP3 även annars och har troligen ganska sunkiga högtalare att lyssna genom, dvs de bryr sig inte så mycket om ljudkvalitet.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2009/02/23 08:19:13
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/02/23 :  09:54:07  Show Profile Send Anjin a Private Message
Bah. Nu märker spotify om man trycker på den magiska knappen "mute" när det är reklam.
Högst irriterande.
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2009/03/08 :  09:06:42  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message

Fick precis ett mejl från min bredbandsleverantör, Bredbandsbolaget att jag kommer att fortsätta att få Spotify gratis så länge jag är kund hos dom om än inte ett premium konto
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000