HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 En pott för att få fram matchade rör?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2008/12/22 :  18:43:21  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Hej!

Jag har ett gäng ryska rör som alla är omatchade. För de 6S45P jag har är det riktigt dumt eftersom de inte går att använda av den anledningen. Kanske finns det fler som har omatchade ryska rör och därför inte kan använda dem?

Vad sägs om att göra någon slags pott där flera lägger in sina omatchade rör och sedan får matchade (om det går) tillbaka? Jag kan inte mäta (har inga instrument) men är helt med på att ge bort rör för ev. matchingstjänst (t.ex. 2 matchade par = 1 likadant rör i utbyte, el. liknande). Administrationen går säkert att sköta i en tråd.

I en stor pott kanske det här lönar sig för alla deltagande?

Här är i a f vad jag kan bidra med till en pott:
10 st. 6N1P-EV
8 st. 6N2P-EV (ett tips är att testa det här röret, i min Aikido slog det ut såväl 6N1P-EV som 6N6P, men det har hög förstärkning ...)
8 st. 6N6P
2 st. 6S45P

Någon som är intresserad?

Johan

Edited by - Jolojl on 2008/12/22 18:44:16

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/12/22 :  18:51:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bra idé tycker jag.

Om var och en postar data på anodström och branthet på sina rör så kan man ju byta sinsemellan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000