HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mordaunt-Short MS-908
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/01/02 :  23:42:43  Show Profile Send MrOhm a Private Message
nån av er som äger en sådan? skulle gärna vilja höra er respons om denna högtalare. bättre att köpa en sådan eller stativare + sub, vilket alternativ ger bäst hifi?

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/01/27 :  23:10:10  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Helllooo

Känner mig manad att skriva några rader om denna högtalare...

Har nu varit på jakt ett tag efter nya högtalare till min anläggning, och jag kom då i kontakt med dessa högtalare.
Upplevelsen var minst sagt överraskande. Tyckte om det jag hörde i dessa högtalare. Men det var de första jag tittade på så jag fortsatte analysera så många jag kara orkade. De blev ett par kan man säga, bla Infinity kapa400, kappa600, alpha50, qln504, qln604, kef ref.(va det nu var),Avance ???, Monitor audio s6, MA s8, etc etc.
Men kom lustigt nog tillbaka till MS908 igen för att förvissa mig om att den inte var så bra som jag tyckte första gången jag lyssnade på den. Men andra mötet blev lika lustfyllt som det första och försökte då provocera högtalaren till att spela sämre men upptänkte att den återgav både akustiskt och klassiskt med stil och rock med en stor potens.

Hmm blev en riktig historia det här.
Nå hur vill jag att ljudet från mina högtalare skall låta. Jo i första hand öppet med mycket närvaro och respons i övre basen.
Det får absolut inte finnas några stora "luckor" i frekvensgången så man tycker att det saknas något.

MS 908 tycker jag uppfyller dessa ovan nämnda kriterier med galans, utan att behöva kosta allt för mycket ca 9kkr.
Men ingen ros utan ris, vad är svagheterna då.
Man kan tycka att de skulle satt lite äkta faner på dem men då sticker väll priset...
Nästa kontroversiella fråga är sid basarna, vist låter de bra och går djupt men man kan få problem med placeringen.

Ett par av de andra tyckte jag lät minst lika bra men priset var alltid minst 3-5kkr mer än ms-908 så i fredags slog jag till . Efter lite prutande i min hifi affär var de beställda, så nu väntar jag med spänning att få spela in dem...

Pust ett långt inlägg, ingen kommer väl att läsa hela, men en sen då jag är lycklig för mitt nyförvärv.

Visst ja du frågade om stativare o subbas. Tja jag tycker att de aldrig riktigt blir lika bra frekvensgång i de små högtalarna så jag (en smaksak) föredrar golvare framför stativare varje gång.
Men man kan ju alltid köpa ett par bra golvare och en subbas för att få ännu mer tryck i basen... Observera att det nog finns lika många åsikter om detta som det finns öron...

Viktigast av allt är nog att du själv lyssnar och bildar dig en uppfattning för smaken är ju som baken, delad.

//Nicke

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000