Har ofta läst att ingen fråga är för dum och det ger mig mod att dels blottlägga min okunskap och ställa följande fråga:
Om man har en integrerad förstärkare som saknar Pre-out. Går det då att koppla in ett separat slutsteg till den, dvs använda den integrerade som för-förstärkare?
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Det finns faktiskt ett sätt (man kopplar dom dock inte som man traditionellt gör med slutsteg). Musical Fidelitys Supercharger kan du använda som slutsteg genom att koppla högtalarkablarna till stegen.
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Finns lite olika alt. tex omvandlare i handeln, som fixar högnivå (högtalarkabel) till lågnivå (signalkabel) Finns slutsteg som tar högnivå.
Sett tex integrerade NAD förstärkare som har en bygel (metall-bygel, en till höger resp vänster kanal) mellan försteget och slutsteget, då tar man bara bort bygeln och kopplar lågnivå från försteget och vips har man en pre-out.
Hur det låter och hur man väljer att göra lämnar jag mera fritt.