HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tatueringar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/09 :  16:13:19  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Vilka mer än mig här älskar dem o önskar man hade obegränsad budget?
Vikingen sitter på höger bröst, demonen är tänkt att bli en ryggtavla i black&grey

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/09 :  16:31:37  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Som demonen blir i Black&Grey:

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/01/09 :  16:49:57  Show Profile Send B-200 a Private Message
Har 4 själv

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/09 :  16:51:08  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Har bara 2, men demonen ska så snart som möjligt bli nr3, den första jag gjorde var en skorpion på höger handled.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/01/09 :  17:01:00  Show Profile Send bearwik a Private Message
Har armarna fulla, jag svär på att tatuerarna blandar in beroendeframkallande medel i färgen...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/01/09 :  17:09:41  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag tillhör generationen som tycker att tatueringar bara är till för kåkfarare och sjömän.

Jag har sagt till mina döttrar att taueringar är som att skära av näsan. När det sedan blir omodernt att gå utan näsa så blir det väldigt svårt att sätta dit den igen.
Om 10 år så kommer tatueringar att vara väldigt daterade.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8380 Posts

Posted - 2009/01/09 :  17:25:27  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tror inte att tatueringar är "ute" om tio år eller om femtio, grundkonceptet med att karva permanenta mönster huden har ju hängt med i några tusen år nu.

Har för övrigt också armarna mer eller mindre fulla, under det som nu är ett helsvart varghuvud hade jag tidigare symbolen för en transistor tatuerad (!). Pantade flaskor för att få ihop de 80:- byns svartgaddare skulle ha för att göra den för tio år sen...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/09 :  17:46:55  Show Profile Send Passerati a Private Message
Har inget direkt emot tatueringar, motivet är dock som tumregel en ren smaksak.
quote:
bearwik
Har armarna fulla, jag svär på att tatuerarna blandar in beroendeframkallande medel i färgen...
Säkert så
quote:
Björn-Ola
Jag har sagt till mina döttrar att taueringar är som att skära av näsan...
...Om 10 år så kommer tatueringar att vara väldigt daterade.
Gillar man det själv och har dem för sin skull spelar det mindre roll, som jag ser det!
Gör man det för andras skull tex passa in är det nog lika helt fel som att köpa Hi-Fi för att andra ska beundra en...
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/09 :  18:40:25  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
För mig representerar varje tatuering något personligt, så jag gör dem för mig själv och bryr mig föga om vad andra tycker om dem. Såklart att det ska vara bra gjort med ett motiv som funkar men i övrigt så är det min känsla inför den som räknas.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  18:58:24  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
Det brukar vara så att skillnaden mellan de som har dem, och de som inte har dem, är att de förra inte bryr sig om de senares åsikter i ämnet.

Själv tycker jag att bra gjorda tatueringar kan vara som en bildbok över en persons liv och resa.

Kåkgaddningar har mer med desperation och leda att göra än konst.

Det är väl som inom alla hantverksyrken att det finns bra och sämre hantverkare. Därför bör man tänka igenom det hela noga och i nyktert tillstånd. Hitta ett personligt motiv som betyder något, eller snarare mycket, och sedan sätta det på ett ställe som man kan leva med.

En stor penis i pannan är alltså inte försthandsvalet för en 16 årig tjej, som är less på sina föräldrar, nyligen påsupen i Köpenhamn.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:06:02  Show Profile Send B-200 a Private Message
Men det hade varit ett bra samtalsämne som kanske öppnat en del dörrar?

Nej skojar bara och håller med välj tatuerare och motiv noga.

Skäms inte för mina trots det är länge sedan man gjorde vissa av dem. De är en del av mig.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:19:46  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
Jag skäms inte ett dugg för mina, tvärtom, jag tycker att de är bra att ha i min fortsatta resa i livet.

Jag har en liten, tjock rosa glad gris på vänstra axeln, och en listigt utseendemässigt leende prärievarg, ni vet han i "RoadRunner" som alltid tänker ut allt så bra och ständigt lyckas ställa till det för sig, på min högra axel.

Jag kan identifiera mig med bägge dessa, ganska lätt, och det gör att jag snarare har mina tatueringar med ett glatt sinne, än en målad figur som aldrig går bort.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:22:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Har en Tribal som täcker nästan hela underbenet o jag har tänkt på en ryggtavla under en längre tid.
Motivet är redan klart, en gammal snidning av Paul Gustave Doré som användes som illustration i en av tryckningarna av Miltons Paradise lost.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:26:08  Show Profile Send U1 a Private Message
Mayday: Tänk dig mycke noga för innan du tatuerar in horn som går ända upp i nacken.

Personligen så kan jag tycka att en del tatueringar är snygga men de får aldrig vara odöljbara med vanliga kläder, då blir det kåkfararvarning.
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:27:33  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
Kåkgaddningar har mer med desperation och leda att göra än konst.

Hur menar du?

DIY och rör.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:38:15  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Har en Tribal som täcker nästan hela underbenet o jag har tänkt på en ryggtavla under en längre tid.
Motivet är redan klart, en gammal snidning av Paul Gustave Doré som användes som illustration i en av tryckningarna av Miltons Paradise lost.

Är ryggtavlan tillräckligt stor?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:41:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

Tycker den bilden är helt underbar !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2009/01/09 :  19:57:22  Show Profile Send Munge a Private Message
Jag håller med Björn-Ola.
Se här hur det kan gå:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2775387.ab

/Munge
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  20:25:58  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
maal.

Jo, av den anledningen att kåkgaddningar inte alltid görs av att man vill ha någonting vackert på sin kropp, utan att man ofta vill visa samhörighet, eller annat, genom en tatuering.
När man vill visa kärlek t.ex. till sin fru, flickvän eller sitt barn så blir desperationen stark, och då finns inte möjligheter att åstakomma en snygg tatuering på kåken, alltså tar man det som finns.

Desperation, och tatueringen blir därefter.
Man vill visa sin tillhörighet i den samhörighet man befinner sig i.

Leda, av den enkla anledningen att det finns ofta inte mycket annat att göra för en man som vill utrycka sig, men inte kan.

Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/09 :  20:44:02  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Munge
Jag håller med Björn-Ola.
Se här hur det kan gå:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2775387.ab
Skrattade så jag grät när jag såg bilderna
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  21:02:06  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
Ja, hur hanterar man det där?

Jag vill, efter en del påpekanden via PM och andra kommunikationsmedia,, understryka att jag inte har varit inlåst på kåken. Någonsin. För något brott. Alls.

Nå, däremot har jag arbetat med människor som har fattat fel beslut och ofta, och därmed blivit inlåsta på kåken.

Påfallande ofta har de inte snygga tatueringar, och det tycker inte dom heller.

Men mina är snygga.

Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2009/01/09 :  21:13:02  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
Desperation, och tatueringen blir därefter.

Nja, jag håller inte med dig. Min bestämda uppfattning är att den stora skaran av dom som sitter på anstalt har tatureingar som symboliserar helt "vanliga" ting. Motiv som blommor, fåglar, tribals, dödskallar etc. Givetvis så förekommer även symboler som visar tillhörighet till olika grupper och gäng, symboler som visar olika gärningar och brott. Men majoriteten har som sagt, enligt min uppfattning helt vanliga motiv.

DIY och rör.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/01/09 :  22:00:50  Show Profile Send bearwik a Private Message
Klart maffigt, Johan, just do it!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  22:04:01  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
OK maal.

Du har din åsikt och jag har min.

Vi kan vara överens om att vi tycker annorluna.

Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2009/01/09 :  22:36:20  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
Du har din åsikt och jag har min.

Vi kan vara överens om att vi tycker annorluna.

Så är det ibland, att man har olika åsikter.
Jag respekterar din uppfattning .

DIY och rör.
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2009/01/09 :  22:55:58  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
Gott så !

När vi ändå är inne på ämnet, vilka tatueringar har du?

Sebastian Horsley.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000