Author |
Topic  |
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 16:13:19
|
Vilka mer än mig här älskar dem o önskar man hade obegränsad budget? Vikingen sitter på höger bröst, demonen är tänkt att bli en ryggtavla i black&grey

|
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket  Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 16:31:37
|
Som demonen blir i Black&Grey:
 |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket  Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 16:49:57
|
Har 4 själv |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 16:51:08
|
Har bara 2, men demonen ska så snart som möjligt bli nr3, den första jag gjorde var en skorpion på höger handled. |
|
 |
|
bearwik
200.000-klubben

4289 Posts |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 17:09:41
|
Jag tillhör generationen som tycker att tatueringar bara är till för kåkfarare och sjömän.
Jag har sagt till mina döttrar att taueringar är som att skära av näsan. När det sedan blir omodernt att gå utan näsa så blir det väldigt svårt att sätta dit den igen. Om 10 år så kommer tatueringar att vara väldigt daterade.
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8380 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 17:25:27
|
Tror inte att tatueringar är "ute" om tio år eller om femtio, grundkonceptet med att karva permanenta mönster huden har ju hängt med i några tusen år nu.
Har för övrigt också armarna mer eller mindre fulla, under det som nu är ett helsvart varghuvud hade jag tidigare symbolen för en transistor tatuerad (!). Pantade flaskor för att få ihop de 80:- byns svartgaddare skulle ha för att göra den för tio år sen... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
Passerati
Member

3449 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 17:46:55
|
Har inget direkt emot tatueringar, motivet är dock som tumregel en ren smaksak.
quote: bearwik Har armarna fulla, jag svär på att tatuerarna blandar in beroendeframkallande medel i färgen...
Säkert så 
quote: Björn-Ola Jag har sagt till mina döttrar att taueringar är som att skära av näsan... ...Om 10 år så kommer tatueringar att vara väldigt daterade.
Gillar man det själv och har dem för sin skull spelar det mindre roll, som jag ser det! Gör man det för andras skull tex passa in är det nog lika helt fel som att köpa Hi-Fi för att andra ska beundra en... |
 |
|
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 18:40:25
|
För mig representerar varje tatuering något personligt, så jag gör dem för mig själv och bryr mig föga om vad andra tycker om dem. Såklart att det ska vara bra gjort med ett motiv som funkar men i övrigt så är det min känsla inför den som räknas. |
|
 |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 18:58:24
|
Det brukar vara så att skillnaden mellan de som har dem, och de som inte har dem, är att de förra inte bryr sig om de senares åsikter i ämnet.
Själv tycker jag att bra gjorda tatueringar kan vara som en bildbok över en persons liv och resa.
Kåkgaddningar har mer med desperation och leda att göra än konst.
Det är väl som inom alla hantverksyrken att det finns bra och sämre hantverkare. Därför bör man tänka igenom det hela noga och i nyktert tillstånd. Hitta ett personligt motiv som betyder något, eller snarare mycket, och sedan sätta det på ett ställe som man kan leva med.
En stor penis i pannan är alltså inte försthandsvalet för en 16 årig tjej, som är less på sina föräldrar, nyligen påsupen i Köpenhamn. |
" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort". Sebastian Horsley. |
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:06:02
|
Men det hade varit ett bra samtalsämne som kanske öppnat en del dörrar?
Nej skojar bara och håller med välj tatuerare och motiv noga.
Skäms inte för mina trots det är länge sedan man gjorde vissa av dem. De är en del av mig.
|
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:19:46
|
Jag skäms inte ett dugg för mina, tvärtom, jag tycker att de är bra att ha i min fortsatta resa i livet.
Jag har en liten, tjock rosa glad gris på vänstra axeln, och en listigt utseendemässigt leende prärievarg, ni vet han i "RoadRunner" som alltid tänker ut allt så bra och ständigt lyckas ställa till det för sig, på min högra axel.
Jag kan identifiera mig med bägge dessa, ganska lätt, och det gör att jag snarare har mina tatueringar med ett glatt sinne, än en målad figur som aldrig går bort. |
" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort". Sebastian Horsley. |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:22:57
|
Har en Tribal som täcker nästan hela underbenet o jag har tänkt på en ryggtavla under en längre tid. Motivet är redan klart, en gammal snidning av Paul Gustave Doré som användes som illustration i en av tryckningarna av Miltons Paradise lost.
 |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
U1
Member

3319 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:26:08
|
Mayday: Tänk dig mycke noga för innan du tatuerar in horn som går ända upp i nacken.
Personligen så kan jag tycka att en del tatueringar är snygga men de får aldrig vara odöljbara med vanliga kläder, då blir det kåkfararvarning. |
 |
|
maal
Member

830 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:27:33
|
quote: Kåkgaddningar har mer med desperation och leda att göra än konst.
Hur menar du? |
DIY och rör. |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:38:15
|
quote: Har en Tribal som täcker nästan hela underbenet o jag har tänkt på en ryggtavla under en längre tid. Motivet är redan klart, en gammal snidning av Paul Gustave Doré som användes som illustration i en av tryckningarna av Miltons Paradise lost.
Är ryggtavlan tillräckligt stor?
  |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 19:41:19
|

Tycker den bilden är helt underbar !! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Munge
Member

268 Posts |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 20:25:58
|
maal.
Jo, av den anledningen att kåkgaddningar inte alltid görs av att man vill ha någonting vackert på sin kropp, utan att man ofta vill visa samhörighet, eller annat, genom en tatuering. När man vill visa kärlek t.ex. till sin fru, flickvän eller sitt barn så blir desperationen stark, och då finns inte möjligheter att åstakomma en snygg tatuering på kåken, alltså tar man det som finns.
Desperation, och tatueringen blir därefter. Man vill visa sin tillhörighet i den samhörighet man befinner sig i.
Leda, av den enkla anledningen att det finns ofta inte mycket annat att göra för en man som vill utrycka sig, men inte kan. |
 |
|
Passerati
Member

3449 Posts |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 21:02:06
|
Ja, hur hanterar man det där?
Jag vill, efter en del påpekanden via PM och andra kommunikationsmedia,, understryka att jag inte har varit inlåst på kåken. Någonsin. För något brott. Alls.
Nå, däremot har jag arbetat med människor som har fattat fel beslut och ofta, och därmed blivit inlåsta på kåken.
Påfallande ofta har de inte snygga tatueringar, och det tycker inte dom heller.
Men mina är snygga. |
 |
|
maal
Member

830 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 21:13:02
|
quote: Desperation, och tatueringen blir därefter.
Nja, jag håller inte med dig. Min bestämda uppfattning är att den stora skaran av dom som sitter på anstalt har tatureingar som symboliserar helt "vanliga" ting. Motiv som blommor, fåglar, tribals, dödskallar etc. Givetvis så förekommer även symboler som visar tillhörighet till olika grupper och gäng, symboler som visar olika gärningar och brott. Men majoriteten har som sagt, enligt min uppfattning helt vanliga motiv. |
DIY och rör. |
 |
|
bearwik
200.000-klubben

4289 Posts |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 22:04:01
|
OK maal.
Du har din åsikt och jag har min.
Vi kan vara överens om att vi tycker annorluna. |
 |
|
maal
Member

830 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 22:36:20
|
quote: Du har din åsikt och jag har min.
Vi kan vara överens om att vi tycker annorluna.
Så är det ibland, att man har olika åsikter. Jag respekterar din uppfattning . |
DIY och rör. |
 |
|
Musik Hemma
Member

191 Posts |
Posted - 2009/01/09 : 22:55:58
|
Gott så !
När vi ändå är inne på ämnet, vilka tatueringar har du? |
 |
|
Topic  |
|