HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdering av hus - Hur tänker Mäklare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/01/23 :  16:46:05  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag undrar om inte alla de här "görom-programen" också för med sig det att folk får en uppfattning om att bara man fixar till rummen i huset/lägenheten som de gör på "Roomservice" eller "Äntligen Hemma" så kommer detta direkt att betala sig vid en försäljning?

För det är ju fortfarande som så att det gäller att hitta rätt köpare till objekten. Och med rätt menar någon jag någon som både vill och kan betala.

Jag köpte min bostadsrätt kontant och hade en del tur vid köpet.Fast när man läser Aftonbladet idag så verkar det som att bostadsmarknaden ändå är på väg tillbaka, får se när se man skall flyta nästa gång.MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2009/01/23 17:09:47
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2009/01/23 :  17:59:01  Show Profile Send jari a Private Message
Appropå:

wiskyman skrev:

quote:
För det är ju fortfarande som så att det gäller att hitta rätt köpare till objekten. Och med rätt menar någon jag någon som både vill och kan betala.

En liten anekdot.Kompisens tjej skulle sälja sin bostadsrätt i somras.Den var köpt för 1.2 milj och 500kk hade lagts ner på den.
Hon hade nöjt sig med 1.9 milj.
Men det dök upp 2 som både ville och kunde.Hon fick 3.4milj.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2009/01/27 :  09:16:41  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ja jösses!

Visar än en gång att mäklarens s.k "värdering" inte är mer än siffergympa för bankerna när dom lägger upp lånen!! Ett ultrafint och nyrenoverat hus med 2 miljoner i värde kanske säljs för 1 miljon eftersom "marknaden" inte diggar läget eller området eller för att det skall byggas en sopstation 200 meter från huset om 5 år.

Och ett orenoverat och slitet hus värderat till 1 miljon idag kanske säljs för 3 miljoner eftersom området har framtidspotential och för att det skall satsas på området i framtiden!

Får väl hoppas att man själv spelat sina kort rätt.. Känns ju rätt tryggt idag iallafall och området har helt klart potential för framtiden!!

Lotteri?

Edit!! http://www.dagensps.se/artiklar/2009/01/26/26961807/index.xml

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2009/01/27 09:46:22
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000