HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Roliga nummerskyltar på fordon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:36:43  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
EDIT: Eftersom tråden utvecklats åt "roliga nummerskyltar" så kan vi ju fortsätta med det. Bytade topic!

Så snopet.

Jag har beställt en splitt ny bil. Väntat alla leveransveckorna och idag var den klar.

Med stor förväntan kliver jag in i bilhallen och ser "min" bil. Jag stegar givetvis direkt åt det hållet, säljaren hack-i-häl. Jag hinner precis fram till den och inser - det är en HYR-bil

Jag utbrister givetvis spontant till säljaren, "Jamän, va f-n är detta?"
Säljaren tittar tillbaka med bambiögon och lyfter axlarna lite oskyldigt...."Tyvärr inget vi kan styra över...."

Artphotography

Edited by - Burmäster on 2009/01/22 17:36:03

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:43:02  Show Profile Send byZan a Private Message
och.... en bra eller dålig förklaring?

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:53:22  Show Profile Send jari a Private Message
?

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:55:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Din bil hade inte kommit, eller skulle du få en bil som varit hyrbil tidigare ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:58:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Men det förstår du väl att hyrfirmorna har högre prio än vad du har

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/21 :  16:59:46  Show Profile Send Passerati a Private Message
Hur många dagar betalade du för
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:04:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Du kan ju hyra bilen, firman får givetvis stå för hyran......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:09:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Grabbar! Jag kunde bara inte låta bli. Hela min första post stämmer, men det blir kanske något mer förståeligt om jag sätter in en snapshot på monstret på väg hem för en stund sedan. Lite kul får man ha när man är glad som en speleman

Artphotography
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:15:18  Show Profile Send jari a Private Message
Ja,ja,det är en "Rent a wreck",den går som hyrbil tills man rättat till alla buggar och småfel.Sedan nollar de mätarn och säljer den till ngn HiFientusiast.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:16:15  Show Profile Send Passerati a Private Message
Monstret & Citroen känns ju inte som synonymer!

Hur halkade du in på Citroen
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:20:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:22:16  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Citoterräng?

Det är dock en Mitsubishi under skalet vilket förhoppningsvis har positiva effekter på hållbarheten.

Farsan hade en bil som hette UKK förut förresten. Var väl kanske inte det registreringsnummer som låg högst på listan över bra förslag...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:28:26  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:28:59  Show Profile Send bearwik a Private Message
UKK kanske inte var det allra sämsta alternativet eller?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:31:39  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:

Ja, det kan man verkligen undra...men det finns en förklaring.

Jag har haft två Mitsubishi Pajeros tidigare och de var helt suveräna. Båda felfria med minst 16000mils tjänstgöring vardera. Därför var jag nyfiken på nya Mitsubishi Outlander, enklare, mindre och billigare än en Pajero men trots det betydligt modernare än de Pajeros som jag haft mycket glädje av innan.

Jo, efter flera timmars provkörning så tyckte jag att det var en bra kompromiss på de kriterier jag hade satt upp. Alltså, till förhandlingsbordet. Jag hade inbytesbil med i ekvationen. Jag gick därifrån med en offert ungefär som jag förväntat mig. En "sådär" offert. Jag tyckte jag fick skambud på inbytesbilen (tycker man nog alltid kanske) men istället fick jag extra paket utan kostnad osv....

Innan jag betämde mig så tänkte jag att jag får ta en offert från Peugeot och Citroen också eftersom de är systerbilar. Cittran byggs t o m i Japan i Mitsubishis fabrik. Det är precis likadana bilar.

Offerten med min inbytesbil hos Citroen hamnade 90 000kr under Mitsubishi. För exakt samma deal. Samma bil (i princip).

Jag gick tillbaka till Mitsubishi och visade deras offert. De rubbade sig inte 1 krona. Det blev Citroen.

Nu vet jag att i princip samtliga pengar jag sparade nu, får jag i nacken med betydligt sämre andrahandsvärde. Man jag tar det då!

Där är förklaringen hur jag hamnade med Citroen

Artphotography
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/21 :  17:35:10  Show Profile Send Passerati a Private Message
Firat bilköpet med vitlöksbaguett och ("alkoholfritt") franskt vin än då
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:11:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu när jag såg bilden och lite kommentarer, trillade polletten ner...
För mycket jobb, får man väl skylla på

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:34:16  Show Profile Send JonasY a Private Message
Vi fick en HOS Lite roligt för förut hade vi en "HEM". Så nu saknas bara en OSS

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:36:37  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Själv har man en ......ja, vad skall man kalla det.....med ARS på skylten - stämmer tyvärr allt för bra!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:43:01  Show Profile Send byZan a Private Message
Kul, hade iofs väntat mig någon annan förklaring.
Det är ungefär som när jag försöker knäcka Röda tråden, fattar först när svaret är skrivet i STOR STIL.

PS har du pratat med de 411 som hyrt Cittran före dig? DS
PSPS mycket nöje med din nya bil DSDS

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:58:17  Show Profile Send jari a Private Message
Kollade lite på Citroens hemsida,deras större sedanmodeller är jävligt snygga.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2009/01/21 :  19:02:11  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Ja, det kom ju en ny C5 för inte så länge sedan. Lite nyfiken är jag allt.
C6 får nog däremot ses som avancerad kapitalförstöring då det är en extremt udda bil i Sverige. I andra hand kanske det kan vara en bra deal dock.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/01/21 :  19:11:25  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message

Inget större fel på Cittra.
Har haft en C4 VTR kul bil men med helt värdelöst andrahandsvärde....
Syrran har nya C5 o den är riktigt trevlig

Själv kör man numer en korean
Kia ceed som tjänstebil....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/01/21 :  19:20:59  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Monstret & Citroen känns ju inte som synonymer!

Johoo!

För att han har god smaaaaak

Bästa plåt jag sett var en blond brud i en Porsche Boxter vid ett rödljus i Bristol, RICHX

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/01/21 :  20:00:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
En kollega hade köpt en jättefin Volvo (för länge sedan) some hade haft två ägare. Den senaste var en målare och den före honom en tydligen välbärgad man som hette Herz ....

(Motorn skar på Essingeleden.)
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2009/01/21 :  21:31:23  Show Profile Send geldis a Private Message
Köpte en C5 ny 2004. Den har nu gått drygt 9000 mil, inte ett tekniskt fel, inget förutom service faktiskt. Det har förvånat min kompis som jag brukar plocka upp på Volvoverkstaden allt som oftast. Han köpte sin ny 2005 och den har nog varit inne 7-8 gånger på reprationer under samma tid vi har ägt våra bilar.....

mvh

geldis
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000