Syskonen till dessa rör kanske satt i en radio eller i en högtalaranläggning på en amerikansk kryssare som jagade Japanska sjöstridskrafter i Stilla havet för nära sextiosex år sedan.
Hur mycket har inte hänt under alla dessa år, inte minst inom (ljud)teknik? Om en liten stund kommer de att sitta i min Silver Night mk2/b!
Kartongerna är ju stämplade U.S Navy 9 september 1943.
Hur låter det då? Jo tack, mycket bra och absolut inte vintage om vi säger så. Mycket "rent" ljud med hög upplösning och fantastisk stadga i basen. Spöar utan vidare mina 300B rör som jag har av två andra fabrikat. Sedan att det går att koppla dessa rör till US. Navy under brinnande världskrig gör det bara ännu mer spännande.
Ja det vore ju detta som enda anledning till att jag skulle välja rörförstärkare. Riktigt häftigt med saker som varit med för så länge sedan.MvhKristofer
Helt klart är det ju inte många produkter tillverkade på fyrtiotalet inom elektronikvärlden, som vi uppfattar överlägsna produkter från idag. När det gäller rör och rörförstärkare behöver alltså gammalt, inte nödvändigtvis vara FÖR gammalt. Plötsligt kan vi då alltså hamna i tiden runt andra världskriget....